آیا گل محمدی می تواند سلاح بعدی در برابر دیابت باشد؟

مطالعه جدید گلبرگ های گل کوکب را به عنوان منبع بوتئین و دو مولکول دیگر که کارایی آن را افزایش می دهند، مشخص می کند.

بیشتر را در medicalnewstoday.com بخوانید



منبع

در سال 2015، نویسندگان این مطالعه، از دانشگاه اوتاگو در Aotearoa – نام مائوری برای نیوزیلند – نشان دادند که فلاونوئید رژیمی به نام بوتئین می‌تواند التهاب مغز را کاهش دهد و این می‌تواند سطح قند خون را در افرادی که مشکلاتی با کنترل سطح قند خون دارند، بهبود بخشد.

بر اساس گزارش مرکز کنترل بیماری های ایالات متحده (CDC)، 96 میلیون آمریکایی به پیش دیابت و 37.3 میلیون دیگر مبتلا به دیابت هستند. از این تعداد، CDC تخمین می زند که 8.5 میلیون نفر هنوز تشخیص داده نشده اند. سازمان جهانی بهداشت می گوید که در سال 2014، 422 میلیون نفر در سراسر جهان به این بیماری مبتلا بودند و دیابت عامل مستقیم مرگ 1.5 میلیون نفر در سال 2019 بود.

گل کوکب، D. pinnata، چیزی بیشتر از گلهای متقارن زیبایی هستند. یک مطالعه جدید سه مولکول موجود در گلبرگ های این گل ها را توصیف می کند که ممکن است تنظیم قند خون را در افراد مبتلا به پیش دیابت و دیابت نوع 2 بهبود بخشد.

طی یک کارآزمایی بالینی تصادفی، کنترل‌شده و متقاطع، محققان دریافتند که عصاره‌ای حاوی سه مولکول کوکب به طور قابل توجهی تنظیم قند خون شرکت‌کنندگان در مطالعه را بهبود می‌بخشد.