“از زمان ادغام، ما بیشتر بر بخش های گلخانه ای تمرکز کرده ایم”

LBS Capital، سرمایه‌گذار پشت هر دو شرکت، پتانسیل‌های هم افزایی را دید: با ترکیب مدیریت، تولید، و تحقیق و توسعه، هر دو شرکت باید سریع‌تر و کارآمدتر توسعه یافته و سودآوری خود را بهبود بخشند. نمونه ای از این، دفتر مرکزی جدید شرکت است، با اتاق رشد خود که در آن می توان تمام آزمایش های طیف را انجام داد. اما چیزهای بیشتری در آن وجود دارد که شرکت ادغام شده را برای موفقیت آماده می کند. میکائیل می‌گوید: «از لحاظ برند، ما در یک سطح هستیم، و شهرت نیز مشابه است: نه به خاطر راه‌حل‌های ارزان، بلکه بیشتر شبیه رولز رویس‌های این صنعت هستیم. این کیفیت بالای قطعات، خروجی نور است که ما را متمایز می کند. همچنین، هر دو شرکت سرمایه‌گذاری در فنلاند، علاقه به تحقیق و توسعه و فعالیت در سطح بین‌المللی را مهم می‌دانند – اینها شباهت‌های مهمی هستند.

Kari Kylä-Kaila، مدیر ارشد اجرایی Greenlux، که نه تنها به مدت هفت سال با Valoya کار کرد، بلکه Greenlux را به عنوان یکی از اولین مشتریان خود در آن زمان می‌شناخت، این دیدگاه مشتری‌محور نیز مشخصه Valoya است. Valoya همیشه بر اساس تحقیقات انجام می شود و بهترین راه حل های نور بالقوه را برای پرورش دهندگان به ارمغان می آورد. این شرکت هزاران آزمایش انجام داده است و دارای مجموعه ای با بیش از 300 حق ثبت اختراع با طیف های مختلف برای سبزیجات، سبزیجات و سبزیجات برگدار است. تنها ارقامی که نیاز به توجه داشت نتایج شرکت بود: برای پایدار نگه داشتن شرکت به اندازه راه حل های در حال رشد آنها، بهبود سودآوری از اهمیت حیاتی برخوردار بود.

در صنعت باغبانی، Valoya به دلیل رویکرد پژوهش محور خود در باغبانی، تمرکز آنها بر رفتار سبک و نحوه واکنش محصولات به آن مشهور است. از این سال، این شرکت با یکی دیگر از توسعه دهندگان LED فنلاندی ادغام شده است: GreenLux. والویا برند باغبانی این شرکت تازه تاسیس است و باقی می ماند. آنها با هم به یک دفتر مرکزی جدید با یک اتاق رشد بسیار منظم نقل مکان کردند، بنابراین آنها را قادر ساختند تا تحقیقات بیشتری انجام دهند و محصول بیشتری را توسعه دهند. با این حال، این تاسیسات درخشان تنها داستان پشت این ادغام نیست. از نظر برند، ما در یک صفحه هستیم: رولز رویس های صنعت. میکائیل برومن، مدیر عامل شرکت، توضیح می‌دهد که کیفیت بالای قطعات، خروجی نور است که ما را متمایز می‌کند. ما با هم می‌توانیم سریع‌تر حرکت کنیم و پایدارتر عمل کنیم.»

بازارهای باغبانی
و موارد بیشتری وجود دارد. کاری می‌گوید: «والویا عمدتاً بر محیط‌های بسته و مراکز تحقیقاتی تمرکز کرده است. از زمان ادغام، ما بر بخش‌های گلخانه‌ای نیز تمرکز کرده‌ایم: ما در حال توسعه محصولات جدید و راه‌حل‌های دیگر به‌عنوان حسگرها و سیستم‌های کنترل هستیم که برای تولیدکنندگان نیز مفید خواهد بود.»

اوایل این ماه، تیم تحقیق و توسعه Valoya از مشتری آزمایشی خود، Puutarha Timo Junti بازدید کرد. آنها در گلخانه خیار و گوجه فرنگی در تمام طول سال در منطقه تورکو فنلاند رشد می کنند. در آزمایش با Valoya، این گلخانه دارای دو طیف مختلف است: Solray385 و S2.

فضای کشاورزی عمودی در حال حاضر روزهای سختی را پشت سر می گذارد، اما تیم Valoya آن را بخشی از بلوغ بازار می داند. این صنعت با پیروی از انواع رویکردها به دنبال مکان و راه های توسعه خود است. هوش مصنوعی، نیروی انسانی، مدتی طول می کشد تا VF راه حل مناسب و سودآوری را بیابد، اما ما معتقدیم که این کار خواهد شد. این تمرکز Valoya را تأیید می کند: ایجاد راه حل های پایدار برای بلند مدت و راه حل های با کیفیت آنها می تواند واقعاً به بازار کمک کند. همچنین به همین دلیل است که بازار متزلزل شاهدانه تأثیر چندانی بر آنها نداشته است. «رویکرد ما در مورد شاهدانه نیز بیشتر مبتنی بر جنبه تحقیقاتی است، به این ترتیب ما یک پایگاه مشتری قوی ایجاد کردیم. بازار ایالات متحده در حال حاضر با مشکل مواجه است، اما رونق و نوسانات بازار تأثیر بسیار کمی بر ما گذاشت زیرا ما عمدتاً در بازار پزشکی هستیم و به تولیدکنندگان و محققان پزشکی با شرکای مانند Conviron می فروشیم. هنوز نیاز به راه حل های خوب وجود دارد که عملکرد و کیفیت را ثابت نگه دارد.»



منبع

گرین لوکس و والویا
15 سال پیش، در فنلاند، دو شرکت در مورد فرصت های ارائه شده توسط راه حل های LED به توافق رسیدند. در حالی که Valoya بر صنعت باغبانی متمرکز بود، GreenLux به دولت سوئد کمک می کرد تا راه حلی برای مصرف بالای برق و نرخ خرابی پایین چراغ های پارکینگ خود پیدا کند. میکائیل توضیح می‌دهد که وقتی این مشکل حل شد، آنها یک مثال کامل برای نشان دادن کیفیت بازی‌هایشان داشتند. ال‌ای‌دی‌های ما در شرایط سختی که آب و هوای سوئد فراهم کرده بود، زنده ماندند. ما می‌توانیم تنها با نیمی از مصرف انرژی به خروجی بهتری برسیم، اما همچنین گزینه‌های کم‌نور و توانایی خاموش و روشن کردن چراغ‌ها را هر چند بار که می‌خواهند بدون شکستن آن‌ها ارائه می‌کنیم.» از آن زمان، خرده فروشان بین المللی نیز GreenLux را به عنوان تامین کننده جهانی خود برای فروشگاه ها، دفاتر، مراکز تدارکات و البته گاراژهای پارکینگ انتخاب کردند. ما ارزان‌ترین موجود در بازار نیستیم، در نزدیکی آن نیستیم، اما ارزش افزوده‌ای را برای مشتریان خود به ارمغان می‌آوریم زیرا آنها اهمیت راه‌حل‌های روشنایی کارآمد را می‌دانند: وسایل با کیفیت بالا، شاخص رندر رنگ خوب، مدت زمان عالی و کم مصرف انرژی.”

این شرکت ها همچنین به دنبال تکمیل یکدیگر از نظر بازار هستند. Valoya در بازار ایالات متحده فعال است، تنها بازار GreenLux هنوز وارد نشده است. از سوی دیگر، GreenLux در حال حاضر دارای امکانات تولید، اتصالات، و یک شرکت خواهر، EH Electronics، در هند است – بازاری که برای صنعت کشاورزی عمودی بسیار جالب است. هند نور خورشید زیادی دارد، اما مناطق زیادی وجود دارد که زمین در دسترس نیست و گیاهان و محصولات باید از روستاها به شهرها منتقل شوند. مشتریان ما پتانسیل این وسایل را برای رشد گیاهان عجیب و غریب با دانه‌های اروپایی، تولید بدون آفت‌کش، رسیدن به محصول ثابت یا طولانی‌تر کردن روزها با تکنیک‌های ما می‌بینند. این برای بازار گران‌قیمتی است که برای یک محصول تولید شده محلی قیمت بالایی می‌پردازد.»