اوترخت طرح سبز شهری را به نمایش می گذارد

جین میلر، رئیس پارک های شهری جهان، جلسه را رهبری کرد و یرون شنکلز از شهر اوترخت هلند به او پیوست. سبز کردن شهر برای اوترخت از اهمیت زیادی برخوردار است. برای مقابله با چالش تغییرات آب و هوایی و افزایش جمعیت، این شهر خود را متعهد به رویکرد «زندگی شهری سالم برای همه» کرده است، و محیط‌های زندگی را که به طور همزمان آلودگی کمتری دارند و رفتارهای سالم را در میان ساکنانش تحریک می‌کنند، در اولویت قرار داده است. Jeroen اظهار داشت: “زندگی سالم شهری برای مردم و طبیعت در سیاست های شهر ما قرار دارد.”

این رویکرد برای سبزسازی در سطح شهر بر توسعه یک طرح جامع متکی است. Hans Smolenaers، معمار منظر و طراح شهری با Arcadis، “راهنمای برنامه ریزی اصلی نمایشگاه” را ارائه کرد که AIPH با همکاری Arcadis توسعه داده است. نمایشگاه های باغبانی فرصتی را برای شهرها فراهم می کند تا فضاهای سبز ایجاد یا توسعه دهند که با بسته شدن نمایشگاه در دسترس جامعه محلی قرار می گیرند.

برای اطلاعات بیشتر:
AIPH
www.aiph.org



منبع

هانس گفت: “هنگام سازماندهی یک اکسپو، اول از همه، باید به میراث آن فکر کنید. به عنوان مثال، سایت فلوریاد در سال 1982 اکنون یک پارک شهری است که هنوز هم مورد استفاده قرار می گیرد. با برجسته کردن میراث به عنوان یک جزء اصلی طراحی یک نمایشگاه، راهنما تأیید می کند که یک طرح جامع اکسپو “یک سند برنامه ریزی پویا و بلند مدت است که یک طرح مفهومی برای هدایت توسعه منطقه ارائه می دهد.”

جلسات توجیهی شهر سبز AIPH 2022/23 که توسط انجمن بین المللی تولیدکنندگان باغبانی (AIPH) با همکاری شرکت پرستش باغبانان (WCoG) و حامی اکسپوی 2023 دوحه قطر سازماندهی شد، مجموعه ای از وبینارهای یک ساعته با تمرکز بر شهرها در سراسر جهان است که می تواند پیشرفت و عملکرد قابل توجهی را در کارکرد گیاهان آنها نشان دهد.

این شهر با چالش ایجاد توازن در توسعه شهری با ابتکارات سبز مواجه است. برای دستیابی به این هدف، اوترخت شهر را به پنج سطح اجرای استراتژی های سبز تقسیم کرده است: از خیابان های سبز تا سبز در اطراف شهر. این طرح همچنین بر اهمیت جابجایی افراد و حیوانات بین فضاهای سبز تاکید دارد. جرون توضیح داد: «ما می خواهیم شهری ایجاد کنیم که در آن هر شهروند بتواند در عرض ده دقیقه به یک منطقه سبز برسد.

پارک های شهری مزایای بسیاری را برای شهرهایی که با جمعیت رو به رشد و تغییرات آب و هوایی مواجه هستند، از جمله بهبود سلامت شهروندان، کاهش اثر جزیره گرمایی شهری و حمایت از اکوسیستم های محلی فراهم می کند. ایجاد فضاهای سبز شهری موضوع جلسه توجیهی شهر سبز AIPH در ژوئیه بود که اوترخت هلند را به عنوان شهری معرفی کرد که پیشرفت چشمگیری از خود نشان می دهد.