بحث پر جنب و جوش در ویرایش چهارم ∑-Grow Inside

سه شنبه گذشته، 28 مارس، مرکز جهانی هورتی، چهارمین نسخه ∑-Grow Inside را برگزار کرد. یک پانل پر انرژی از چهار نفر به این موضوع پرداختند: “یک گیاه در یک مزرعه سرپوشیده چگونه واکنش نشان می دهد؟”. نتایج مزرعه عمودی Fieldlab اساس بحث آنها را تشکیل داد. هر چهار عضو پانل روی این تحقیق کار کردند. پس از دو سال کار سخت، آنها اولین دیدگاه ها را با مخاطبان در میان گذاشتند.

جامعه نزدیک
از ابتدای تحقیق، هدف به اشتراک گذاری دانش و یادگیری با هم بود. برای انجام این کار، گروه باید به یک جامعه نزدیک تبدیل می شد که در آن می توانستند یافته های خود را با خیال راحت به اشتراک بگذارند، همه بر اساس اعتماد متقابل. دو سال پیش، این گروه پروژه تحقیقاتی خود را با این سوال آغاز کرد: “آیا می‌توانیم محصول یکسانی را در همه جا از نظر بازده و کیفیت با نقاط تنظیم یکسان رشد دهیم؟” پاسخ کوتاه به آن “نه” است. در طی تحقیقات، این گروه دریافتند که طراحی مزارع مختلف داخلی نقش عمده ای در عملکرد گیاهان دارد. علیرغم همان نقاط تنظیم، تفاوت در طراحی نتیجه دیگری ایجاد می کند. حتی در یک مزرعه عمودی، ایجاد آب و هوای همگن و مدیریت آبیاری می تواند چالش برانگیز باشد. با پایان یافتن این پروژه در اواخر سال جاری، هنوز چیزهای زیادی برای کشف رابطه بین فناوری و گیاهان وجود دارد. به همین دلیل گروه تصمیم گرفت این بار با شرکای بیشتری ادامه دهد. برای علاقه مندان، اولین نتایج این پروژه برای عموم آزاد است و می توان آن را به صورت آنلاین پیدا کرد.

پنل پر انرژی
در روز سه‌شنبه، 28 مارس، یک پانل پرانرژی در خلال چهارمین سمینار ∑-Grow Inside بحث و گفتگوی پر جنب و جوشی داشت. پانل چهار نفره شامل Gert-Jan van Staalduinen، مدیرعامل Logiqs، لورا باوتیستا، رهبر پروژه کشاورزی عمودی در Delphy BV، Stefan van de Voort، کشاورزی داخلی متخصص گیاهان در Philips Horticulture LED Solutions، و Caterina Carpineti، محقق کشاورزی عمودی بود. در دانشگاه و تحقیقات واگنینگن آنها با هم به این موضوع پرداختند: “یک گیاه در یک مزرعه سرپوشیده چگونه واکنش نشان می دهد؟”. اساس بحث آنها توسط Fieldlab Vertical Farming شکل گرفت، این پروژه تحقیقاتی در 1 ژانویه 2020 آغاز شد. هر چهار عضو پانل مستقیماً در این تحقیق مشارکت دارند که بخشی از آن توسط صندوق توسعه منطقه ای اروپا تأمین می شود. Matthijs van den Beukel به عنوان ناظم در طول سمینار عمل کرد و چندین بیانیه را برای حضار و هیئت ارائه کرد.

برای اطلاعات بیشتر:
مرکز جهانی هورتی
Europa 1, 2672 ZX
نالدویک، وستلند
تلفن: +31 174 385 600
[email protected]
www.worldhorticenter.nl



منبع

بعدی ∑-در داخل رشد کنید
مجموعه ∑-Grow Inside در ژوئن امسال با پنجمین سمینار در 27 ژوئن 2023 ادامه می یابد. موضوع این نسخه در ماه های آینده اطلاع رسانی خواهد شد. سری ∑-Grow Inside بخشی از غرفه ∑-Grow در مرکز جهانی هورتی است و با همکاری نزدیک با جامعه Indoor Farming NL سازماندهی شده است و توسط GreenTech، FarmTech Society و Greenport West-Holland پشتیبانی می شود.