توشیبا و KenGen یادداشت تفاهم در مورد خدمات O&M برای نیروگاه های زمین گرمایی منعقد کردند.

برای اطلاعات بیشتر:
کنجن
www.kengen.co.ke



منبع

شرکت تولید برق کنیا PLC (از این پس “KenGen”)، یک شرکت پیشرو در تولید برق در کنیا، و شرکت سیستم‌های انرژی و راهکارهای توشیبا (از این پس “توشیبا ESS”)، تامین‌کننده پیشرو راه‌حل‌های انرژی یکپارچه، تفاهم‌نامه‌ای منعقد کردند. تفاهم نامه). این تفاهم نامه مشارکت خدمات بهره برداری و نگهداری (OandM) برای نیروگاه های زمین گرمایی در کشورهای در حال توسعه، از جمله کشورهای آفریقای شرقی، از طریق ترکیبی از دانش و شبکه های KenGen و Toshiba ESS را پیش بینی می کند. این تفاهم نامه در جریان TICAD 8 که در 27 و 28 اوت در تونس برگزار شد، امضا شد.

توشیبا ESS 60 مجموعه تولید برق زمین گرمایی با ظرفیت کل حدود 3790 مگاوات را در سراسر جهان از جمله آفریقا تحویل داده است. همچنین چهار مجموعه از توربین‌ها و ژنراتورهای بخار ۷۰ مگاواتی را برای نیروگاه‌های زمین گرمایی Olkaria I و IV KenGen عرضه کرد.

یک بررسی مداوم برای شناسایی منابع زمین گرمایی در دره بزرگ ریفت، یک مرز صفحه تکتونیکی که از شمال به جنوب با پتانسیل زمین گرمایی بسیار زیاد است، وجود دارد. هر دو شرکت از همکاری در این فرصت و برنامه ریزی برای گسترش بیشتر کسب و کار خوشحال هستند.

مدیر عامل و مدیر عامل KenGen ربکا میانو (سمت چپ) و مدیر اجرایی توسعه کسب و کار توشیبا ESS آقای تویوآکی فوجیتا امضای تفاهم نامه را جشن گرفتند.

KenGen حدود 60 درصد از برق نصب شده در کشور را تولید می کند که 86 درصد آن از انرژی های تجدیدپذیر مانند برق آبی، نیروی باد و انرژی زمین گرمایی تولید می شود. برای انرژی زمین گرمایی، KenGen دارای ظرفیت نصب شده 799 مگاوات است، از جمله نیروگاه های زمین گرمایی اولکاریا، بزرگترین مجموعه نیروگاه زمین گرمایی کنیا. تحت این تفاهم نامه، KenGen به توسعه نیروگاه های زمین گرمایی در کشورهای شرق آفریقا کمک می کند و به “نقطه مرجع متخصص” در آفریقا تبدیل می شود.

«خوشحالم که این همکاری را با KenGen اعلام کنم، توشیبا ESS در توسعه تولید برق زمین گرمایی و منابع انسانی در اوگاندا، مالاوی و سایر کشورهای آفریقای شرقی همکاری کرده است. از طریق این همکاری، من متقاعد شده‌ام که می‌توانیم با KenGen به تامین انرژی پاک و ایمن در مناطق کمک کنیم.

ربکا میانو، مدیر عامل و مدیرعامل KenGen گفت: «انرژی زمین گرمایی منبع تغذیه پایداری را فراهم می‌کند. این منبعی است که ما به وفور در کنیا داریم، مزیتی که ما را قادر می سازد تا در اکتشاف و توسعه آن ثروت قابل توجهی از تخصص ایجاد کنیم. ما بیش از 50 سال است که این کار را انجام داده ایم.»