جشن سه سال پیشرفت و گام‌های آینده برای بخش گل‌کاری پایدارتر

توافقنامه بخش گل و گیاه IRBC
قرارداد IRBC در سپتامبر 2019 امضا شد و بخش خصوصی، سازمان‌های غیردولتی، اتحادیه کارگری و دولت هلند را گرد هم آورد تا خطرات حقوق بشر و خطرات زیست‌محیطی در زنجیره ارزش را با هدف ایجاد تولید و تجارت پایدارتر در زمینه‌های زینتی بررسی کنند. گیاهان در سه موضوع اولویت دارند: بررسی دقیق ESG، دستمزد زندگی، و مدیریت شیمی کشاورزی. دبیرخانه توافقنامه IRBC به میزبانی IDH، ابتکار تجارت پایدار برگزار شد.

ارزیابی اجرای بررسی دقیق
یک ارزیابی پایه در سال دوم، میزانی را که شرکت‌های تحت قرارداد IRBC مراحل مختلف چرخه بررسی دقیق را اجرا کردند، شناسایی کرد. ارزیابی بعدی در سال سوم نشان داد که فعالیت‌های تحت توافقنامه IRBC منجر به آگاهی بیشتر و تمام مراحل چرخه بررسی دقیق شد، اگرچه فرصت‌های زیادی برای بهبود باقی مانده است. به طور کلی، این گروه از شرکت‌ها امتیاز اجرای بررسی دقیق خود را 10 بهبود دادند و از میانگین 50/100 در سال 2020 به میانگین 60/100 در سال 2022 رسیدند.

“Natuur & Milieu ارزش زیادی برای مدیریت مسئول شیمی کشاورزی قائل است و این را از طریق مشارکت فعال در توافقنامه IRBC و کنسرسیوم EICP ترویج کرده است. ما کار هر دو ابتکار را مکمل یکدیگر می دانیم و بر روی آموخته های حاصل از تحقیقات خود برای توافقنامه IRBC بنا خواهیم کرد. برت بروور، مدیر پروژه در Natuur & Milieu گفت: جذب EICP را در بخش گل‌کاری بین‌المللی ارتقا دهید.

طرفین تحت این توافقنامه ساختار نقشه راه دستمزد زندگی IDH را به عنوان رویکرد دستمزد زندگی در سطح بالا برای این بخش پذیرفتند و فعالیت های مختلفی را برای تولید دانش و تجربه خاص بخش برای هر مرحله که بخشی از آن است انجام دادند. مهم‌تر از همه، آزمایش‌کنندگان در سال 2021 برای اندازه‌گیری شکاف دستمزد زندگی در مزارع گل آفریقای شرقی، کاربرد رویکرد دستمزد زندگی و ابزارهای دستمزد زندگی مرتبط را تأیید کردند. همچنین نشانی از اندازه شکاف دستمزد زندگی را ارائه می دهد که بین 10 تا 50 درصد متغیر است.

تحقیقی که با همکاری IDH توسط Natuur & Milieu در مورد ادغام بهینه EICP در بخش گل‌کاری انجام شد، نشان داد که روش‌شناسی و پایگاه داده زیربنایی برای حفظ کیفیت و استقلال متعلق به چندین طرف خواهد بود. این تحقیق مبنایی معتبر برای توسعه بیشتر EICP به یک ابزار کاربردی بین‌المللی ارائه می‌کند که همچنین می‌تواند در خدمت جاه‌طلبی FSI برای کاهش تأثیر استفاده از مواد شیمیایی کشاورزی بر محیط‌زیست باشد. IDH همراه با سهامداران در سایر بخش ها در توسعه نسخه بعدی EICP کمک خواهد کرد.

موضوع اولویت 1: بررسی دقیق ESG
یکی از اهداف کلیدی، راه‌اندازی و اجرای یک فرآیند بررسی دقیق مبتنی بر ریسک برای جلوگیری و رسیدگی به اثرات نامطلوب بر مردم و کره زمین در سراسر زنجیره تامین بود. این فرآیندها با دستورالعمل‌های OECD برای شرکت‌های چندملیتی (“راهنماهای OECD”) و اصول راهنمای سازمان ملل در تجارت و حقوق بشر (“UNGPs”) همسو هستند. همچنین از طریق ارزیابی‌های پایه و پایانی، پیشرفت اجرای آزمایش‌های لازم را ضبط و ارزیابی کرد.

مقیاس بندی برای تأثیر: ادغام در FSI
قرارداد IRBC برای گل‌کاری به منظور ارتقای پایداری در سراسر زنجیره ارزش و در عین حال مبتنی بر دانش و ابتکارات موجود طراحی شده است. بنابراین، توافقنامه IRBC تضمین کرد که کار روی موضوعات اولویت‌دار می‌تواند جاه‌طلبی و استراتژی ابتکار پایداری گل‌کاری (FSI) در سال 2025 را تسریع بخشد. در پایان جلسه پایانی، تد ون در پوت (IDH، رئیس کمیته راهبری IRBC) و استیون اسمیت (وزارت امور خارجه هلند)، عضو کمیته راهبری IRBC، گزارش نهایی را به مارسل زندولیت (گل هلندی) تحویل دادند. گروه، نایب رئیس هیئت مدیره FSI) و Jeroen Oudheusden (مسئول اجرایی FSI). FSI توصیه‌ها را بررسی می‌کند تا تعیین کند چگونه از آنها برای حمایت، تکمیل و تسریع برنامه بین‌المللی گل‌کاری FSI استفاده می‌شود.

ادغام شاخص محیطی حفاظت از محصولات:

موضوع اولویت 2: دستمزد زندگی
طرف‌های تحت توافقنامه IRBC نیز اهمیت دستمزد معیشتی را به‌عنوان یک حقوق کلیدی بشر اذعان کردند. بنابراین، آنها برای توسعه رویکردهای دستمزد زندگی برای بخش گل‌کاری از طریق کارگاه‌ها و وبینارها همکاری کردند و این رویکردها را از طریق پروژه‌های میدانی اصلاح کردند.

پایلوت زنجیره دستمزد زندگی توافقنامه IRBC:

برای اطلاعات بیشتر:
کوئن فردریکز
IDH – ابتکار تجارت پایدار
+31(0)30 230 5660
[email protected]
[email protected]
www.idhsustainabletrade.com



منبع

ادغام یادگیری های IRBC در FSI:

“ما به کاری که همه طرف‌های قرارداد IRBC انجام داده‌اند افتخار می‌کنیم و آن را مسئولیت خود می‌دانیم که آموخته‌ها، ابزارها و تخصص را در استراتژی ابتکار پایداری گل‌کاری ادغام کنیم. ما به همه سهامداران دیگر در بخش گل‌کاری انگیزه خواهیم داد. مارسل زندولیت، CMO/CSO گروه گل هلندی و نایب رئیس هیئت مدیره FSI گفت: برای پیاده سازی این آموخته ها و ابزارها برای حفظ امنیت بخش خود. .

آزمایش‌های اندازه‌گیری مزرعه 2021 منجر به پروژه آزمایشی دیگری شد که هنوز ادامه دارد و در آن یک مزرعه، یک تاجر و یک خرده‌فروش شکاف شناسایی شده دستمزد زندگی را برای طراحی سناریوهایی برای کاهش شکاف‌ها تجزیه و تحلیل می‌کنند. انتظار می رود نتایج این پروژه در اواخر سال 2022 با سهامداران سابق IRBC و اعضای FSI به اشتراک گذاشته شود.

برای یک مرور کلی از فعالیت‌ها، بینش‌ها و توصیه‌ها، لطفاً گزارش نقشه راه بخش گل‌کاری IRBC را از اینجا دانلود کنید.

در 22 سپتامبر 2022، امضاکنندگان توافقنامه رفتار تجاری مسئولانه بین‌المللی (IRBC) در بخش گل‌کاری مجمع عمومی نهایی خود را برگزار کردند و سه سال همکاری را برای پایداری بیشتر جشن گرفتند و به آینده‌ای برای ادغام آموخته‌ها و توصیه‌ها نگاه کردند.

ابزارها و بهترین شیوه ها برای بررسی دقیق
طرفین تحت توافقنامه IRBC ابزارها و رویکردهایی را برای تسهیل اجرای مراحل خاص در چرخه بررسی دقیق OECD توسعه دادند. این شامل آیین نامه رفتار توافقنامه IRBC برای بخش گلکاری (مرحله 1)، نقشه ریسک بخش و پرسشنامه خودارزیابی برای شناسایی خطرات کلیدی در مناطق منبع یابی (مرحله 2)، راهنمایی گزارش ESG (مرحله 5)، و یک برنامه اقدام است. با توصیه های ملموس برای اجرای فرآیند بررسی دقیق.

“به عنوان ذینفعان توافقنامه IRBC، فلورال کانکشن و آلبرت هایجن اهمیت دستمزد معیشتی برای کارگران را تصدیق می کنند. بنابراین، همراه با گل رز نینی، فلورال کانکشن و آلبرت هایجن در یک پروژه توافقنامه گلکاری IRBC برای تولید دانش بیشتر در مورد زندگی همکاری می کنند. راه‌ها و راه‌هایی برای پرداختن به این موضوع در همکاری با دیگران. ما امیدواریم که از آموخته‌های پیش‌بینی‌شده در تلاش‌های خود برای کار تدریجی به سمت دستمزد زندگی استفاده کنیم. مارکو ون کسترن، مدیر تیم تضمین کیفیت در The Floral Connection.

موضوع اولویت 3: مدیریت مسئولانه کشاورزی شیمیایی
پس از بررسی روش‌ها و ابزارهای اندازه‌گیری آفت‌کش‌های موجود، طرف‌های تحت توافقنامه IRBC بر روی حفاظت از محصولات شاخص محیطی (EICP) به عنوان یک روش ترجیحی برای اندازه‌گیری اثرات زیست‌محیطی تمرکز کردند. هم موارد آزمایشی نظری (آزمایش مدل) و هم آزمایش‌های عملی (استفاده از ابزار مفهومی در تولید گل داودی اوگاندا) ارزش افزوده ابزار را برای بخش ثابت کردند، اما همچنین اشاره کردند که برای استفاده عملی به چندین به‌روزرسانی نیاز دارد.