حلزون غول پیکر آفریقایی بار دیگر در فلوریدا مشاهده شد

مقامات ایالتی برای تلاش برای مهار آنها، بخشی از شهرستان پاسکو را در منطقه نیو پورت ریچی در این هفته قرنطینه کردند. هیچ گونه گیاه، زباله حیاط، زباله، کمپوست یا مصالح ساختمانی را نمی توان به طور قانونی بدون اجازه از ترس پخش شدن نرم تنان چسبنده خارج کرد. قرنطینه در شعاع حدود نیم مایلی از جمعیت حلزون شناسایی شده گسترش می یابد و در صورت یافتن حلزون های بیشتری ممکن است تغییر کند یا رشد کند. وی افزود: «البته در مناطقی که آبیاری می شود، مانند مهدکودک ها یا مناظر منازل، کاملاً خوشحال خواهند شد.

به گفته وزارت کشاورزی و خدمات مصرف کننده فلوریدا، حلزون های غول پیکر آفریقایی “یکی از مهاجم ترین آفات روی کره زمین هستند.” آنها بیش از 500 نوع گیاه را می خورند و همچنین از گچ “به عنوان منبع کلسیم” تغذیه می کنند. آنها در طول روز در مکان های خنک و مرطوب پنهان می شوند، شب ها تغذیه می کنند و در طول عمر خود هزاران تخم می گذارند. برخی از حلزون ها می توانند به طول 8 اینچ و عرض 5 اینچ رشد کنند.

آنها همچنین می توانند حامل یک انگل، کرم ریه موش، باشند که باعث مننژیت در انسان و حیوانات می شود. بنابراین اگر مردم کاهوی شسته نشده یا سایر محصولاتی را بخورند که حلزون حامل از روی آن سر خورده و لجن‌هایی از خود به جای گذاشته است، ممکن است در خطر باشند.

حلزون غول پیکر آفریقایی که می تواند به اندازه یک مشت رشد کند و حامل انگلی باشد که باعث مننژیت می شود، سال گذشته پس از یک دهه نبرد بین مردم و آفات، از فلوریدا جنوبی ریشه کن شد. این حلزون های مخوف بار دیگر در ماه ژوئن توسط باغبانی در شهرستان پاسکو در شمال تامپا مشاهده شدند و اولین بار بود که جمعیتی در خارج از فلوریدا جنوبی شناسایی شد.

مقاله کامل را در www.seattletimes.com بخوانید.



منبع