“قدردانی از گل” در غرب و شرق متفاوت انجام می شود

پس از آن که توسعه طولانی تمدن بشری به سطح معینی رسید، رفتن به “قدردانی از گل” در نهایت به یک فعالیت گروهی تبدیل شد. با نگاهی فرهنگی به این فعالیت، تفاوت های مشخصی در نحوه انجام آن در غرب و شرق دیده می شود. در غرب، مردم وقتی برای گل‌ها نمایشگاه برگزار می‌کنند، قدردانی می‌کنند، در حالی که در چین، این یک رسم سنتی دیرینه است.

در طول تاریخ طولانی کشاورزی چین، افراد باستان احساس قوی و لطیفی نسبت به گیاهان، به ویژه زیبایی گل ها داشتند. در همان زمان، جامعه دوستدار طبیعت نیز تقاضای زیادی در بازار برای کشت گل ایجاد کرد. بنابراین، از زمان سلسله سونگ، فرقی نمی‌کرد که باغ‌های امپراتوری یا خصوصی بود، انواع گل‌های تازه کاشته شده به منصه ظهور رسیدند. پرورش دهندگان گل های باستانی حتی سازه های حمایتی خاصی برای کمک به رشد گل ها می ساختند.

نزدیک به 300 اثر فرهنگی نفیس اکنون در چنگدو، استان سیچوان در جنوب غربی چین به نمایش گذاشته شده است که گذشته بزرگ تمدن عصر برنز چین را به نمایش می گذارد. این نمایشگاه آثاری مانند اجناس ساخته شده از طلا، یشم و صدف های دریایی را از 32 موزه و مؤسسه فرهنگی در جنوب غربی چین جمع آوری می کند که دوره ای از عصر نوسنگی تا شین (221 قبل از میلاد تا 206 قبل از میلاد) و هان (206 قبل از میلاد تا 220 پس از میلاد) را پوشش می دهد. سلسله ها

در globaltimes.cn بیشتر بخوانید



منبع