“قیمت های بالای گاز غیرعادی نیست، بحران قیمت گاز ممکن است به زودی پایان یابد”

استف پروست، اقتصاددان تجاری در KU Leuven، توضیح می دهد که چگونه معتقد است بحران گاز به زودی پایان خواهد یافت. از جمله، او پیش بینی می کند که روسیه “با این وقفه واردات اعتبار زیادی را از دست داده است و بنابراین فقط می تواند گاز طبیعی را در طولانی مدت با قیمت های تخفیفی بفروشد”. او در پایان نوشته خود می نویسد که «ما» نباید چشم گرانی های کنونی را ببندد.

در بلندمدت، این قیمت‌های بالا باعث کاهش تقاضا می‌شود
و عرضه توسط سایر تامین کنندگان تنها برای افزایش اندک قیمت گاز طبیعی در مقایسه با قیمت های قبل از بحران کووید افزایش می یابد. این به خودی خود خبر خوبی برای بازار گاز طبیعی و بازار برق است و به مردم اجازه می‌دهد تا با کمک هزینه‌ها در حال حاضر تحت شرایطی که سیگنال قوی قیمت حفظ شود، به مردم کمک کند.»

پروست معتقد است که سرمایه گذاری های سنگین انرژی روی میز باید تجدید نظر شود. ما تنها شش ماه از بحران اوکراین گذشته و چشم‌انداز بلندمدت در اینجا مفید است.» کل قطعه را اینجا بخوانید. (NL)



منبع

در صورت پایان یافتن جنگ، او انتظار دارد که روسیه بخواهد عرضه گاز به اروپا را بازگرداند “زیرا هیچ مشتری دیگری مایل به پرداخت این مقدار نیست. نتیجه: پروست فکر می‌کند که عرضه با قیمت‌های تخفیفی. سپس قیمت‌های گاز طبیعی اروپا می‌تواند بین قابل اعتماد و قابل اطمینان تفاوت قائل شود. گاز گرانتر و گاز کمتر قابل اطمینان و ارزانتر از روسیه. در پایان، قیمت گاز طبیعی می تواند کمتر از قبل از بحران کووید باشد.”