“ما اکنون کنترل کامل ظرف و بستر ریشه زایی خود را داریم”

برای اطلاعات بیشتر:
DS Cole Growerس
251 جاده روستای شمالی
لودون، NH 03307
تلفن: (603) 783-9561
فکس: (603) 783-9562
[email protected]
www.dscolegrowers.com


سینی اصلاح شده



منبع


گروکون

از کاغذ پات تا Growcoon، چرا؟
بنابراین وضعیت در DS Cole چگونه بود و چگونه استفاده از Growcoons آن را تغییر داد؟ تا به حال، کول برای ریشه یابی قلمه های خود، گلدان های کاغذی می خرید. “ما بیشتر از گلدان های کاغذی مانند Fertiss برای ریشه یابی قلمه های خود استفاده می کردیم. ما هنوز احساس می کنیم که گلدان های کاغذی خوب هستند، اما می خواستیم کنترل کامل ظرف و بستر ریشه زایی خود را داشته باشیم. از آنجایی که ما گلدان های کاغذی را در محل نمی ساختیم، پیش بینی دقیق خود دشوار است. ما اغلب کوتاه می‌شویم یا تعداد پالت‌های زیادی را برای مدت طولانی در انبار داریم. با پر کردن Growcoons در صورت نیاز، می‌توانیم موجودی کوچک‌تری داشته باشیم. به این ترتیب، محصول در هنگام ذخیره‌سازی خشک نمی‌شود.” کول اضافه می کند، اما همچنین در هفته های اوج تکثیر، استفاده از Growcoons چسبندگی را آسان تر می کند. “معمولاً باید سینی‌ها را از قبل پر می‌کردیم و آنها را نگه می‌داشتیم، که باعث می‌شد بستر خشک شود و در نتیجه چسباندن قلمه‌ها را دشوار می‌کرد. خدمه چسبان ما ترجیح می‌دهند قلمه‌ها را در سینی‌های Growcoon بچسبانند زیرا زیرلایه راحت‌تر می‌چسبد. و چه زمانی. با آزمایش Growcoons برای مدتی، آنها دریافتند که آنها می توانند در هر دو سینی پر شده و Growcoon با استفاده از روش ها و آب و هوای مشابه با نتایج یکسان ریشه کنند. در گلخانه.” و پس از ریشه زنی گیاهان جوان، تیم DS Cole دریافتند که گلدان هنگام بیرون کشیدن گیاهان از سینی ها کاملاً دوستانه است.”

همه اجزا با هم کار می کنند
هنگامی که کول تصمیم گرفت از کاغذ پات ها به Growcoons تغییر مکان دهد، مطمئن شدند که همه اجزا به خوبی با هم کار می کنند. علیرغم اینکه Growcoon به طور خاص برای مناسب بودن بیشتر سینی‌های تکثیر طراحی شده است – بیش از 100 اندازه وجود دارد – کول یک سینی خاص می‌خواست و از Modiform خواست که یکی را طراحی کند. از آنجایی که ما بسیاری از قابلمه‌ها و سینی‌های خود را از Modiform خریداری می‌کنیم، طبیعی بود که مشخصات سینی را به آنها بدهیم که بیشترین استفاده را از میزها (نیمکت‌ها) ما داشته باشد و همچنین با دستگاهی که سینی‌ها را پر می‌کند به خوبی کار کند. با Growcoons.”

کیس ون بیک توضیح می دهد: “داگ سینی می خواست که به راحتی به دو قسمت مساوی تقسیم شود، بنابراین یک سینی 102 سلولی به دو سینی 51 سلولی تبدیل می شود. مزیت این سینی این است که کول می تواند انتخاب های بیشتری در یک محموله داشته باشد.” ، مدیر فروش بین المللی در Modiform. بنابراین، سینی باید به راحتی جدا شود، کاملاً متناسب با Growcoon باشد، و همچنین باید برای اتوماسیون مناسب باشد. روند توسعه و تولید این سینی جدید حدود سه ماه به طول انجامید. اکنون کول از سینی استفاده می کند و این سینی هم اکنون در مجموعه Modiform گنجانده شده است.

فرآیند
نتیجه نهایی این است که تیم DS Cole از سینی جدید Modiform برای پر کردن فقط با بستر استفاده می‌کند، یا می‌توانند در Growcoons بیاندازند و سپس با همان بستر پر کنند. سینی‌ها به‌طور خودکار توزیع می‌شوند، سپس Growcoons وارد می‌شوند، و سینی‌ها از Javo Rotofill عبور می‌کنند تا با بستر پر شوند. پس از این، سینی از طریق یک تونل آب و یک دیبلر به کار خود ادامه می‌دهد. سپس، کارکنان می توانند قلمه های بدون ریشه را بچسبانند. “و از آنجایی که بستر محکم بسته بندی نشده است، چسبندگی سریعتر انجام می شود.” پس از ریشه دار شدن قلمه ها، گیاه، بستر و گروکون برداشته می شود. می توان آن را به راحتی جدا کرد و فرآیند پیوند را سریع و آسان می کند.

کول اضافه می کند که ذخیره سازی مواد خام مشکلی نیست. جعبه‌های Growcoons ماندگاری طولانی دارند، اما پس از کاشت، کاملاً زیست تخریب‌پذیر هستند.


کلاسمان-دیلمن
www.klasmann-deilmann.com


داگ کول با سینی Modiform و Growcoon در گلخانه.

گروکون
قبل از اینکه در DS Cole از جابجایی کاغذ به Growcoons صحبت کنیم، اجازه دهید نگاهی دقیق‌تر به خود Growcoon بیندازیم. چیست و چه فوایدی دارد؟ Growcoon محصولی از شرکت آلمانی Klasmann-Deilmann است که در سال 2017 با Maan Biobased Products شریک شد و نماینده Growcoons در سراسر جهان بود. مارتین ون ناگترن، مدیر فروش در Klasmann-Deilmann Americas توضیح می دهد که Growcoon یک ساختار شبکه کاملاً زیست تخریب پذیر است که با فعالیت میکروبی در بستر تجزیه می شود.

داگ کول، پرورش دهنده جوان گیاه نیوهمپشایر از DS Cole Growers هنگام صحبت در مورد تصمیم خود برای تغییر از گلدان های کاغذی به Growcoons می گوید: “ما می خواستیم کنترل کامل ظرف و بستر ریشه زایی خود را داشته باشیم.” حدود سه سال پیش کار با این محصول تکثیر را آغاز کردند و پس از اولین نتایج خوب تصمیم گرفتند با همکاری Modiform و Klasmann-Deilmann این سیستم را در تولید گیاهان جوان پیاده سازی کنند. و در طول مسیر، کول و تیمش متوجه مزایای بیشتری شدند، مانند چسبیدن آسان تر و کاهش زمان ریشه کردن.

“سرعت تخریب به شرایط محیطی – pH، دما، رطوبت و ترکیب بستر بستگی دارد. هنگامی که یک پلاگین Growcoon پیوند زده می شود، ریشه های گیاه در حین رشد به داخل ظرف جدید از Growcoon عبور می کنند.” و به دلیل ساختار توری و قرار گرفتن در سلول سینی، پرورش دهنده توانایی شل شدن بستر را در سینی ها دارد. “این تخلخل هوای مطلوب را در بستر حفظ می کند.” ساختار شبکه همچنین یک ریزاقلیم نازک بین دیواره سلولی و بستر ایجاد می کند که باعث رشد ریشه می شود. “محیط سالم‌تر منطقه ریشه باعث رشد سریع‌تر ریشه‌زایی می‌شود و امکان دانه‌بندی یا پیوند زودتر را فراهم می‌کند. و همچنین زمان چرخه محصول را کاهش می‌دهد.”

Growcoon با اتوماسیون به خوبی کار می کند. “یک دستگاه توزیع کننده اتوماتیک برای قرار دادن Growcoons در سینی های پلاگین وجود دارد. سرعت و سادگی تلگراف اجازه می دهد تا آن را مطابق با پرکننده بستر و خطوط چسبنده یا روبات ها نصب کنید. ظرفیت دستگاه می تواند به 50000 سلول در ساعت برسد. بسته به ابعاد سینی و تعداد سلول ها می توان تلگراف را طوری تنظیم کرد که تعداد سلول های مختلف را با کمترین تغییر در طول زمان اجرا کند. همچنین یک تلگراف دستی برای پرورش دهندگان کوچکتر موجود است که ظرفیت 3 تا 4000 سلول در ساعت را دارد. با پشتیبانی ارائه شده توسط Growcoon، گیاهان جوان را می توان زودتر در دستگاه های درجه بندی خودکار نیز دسته بندی کرد. این یک مزیت است، به ویژه برای گونه هایی که برگ های بزرگ تولید می کنند یا با کاهش آسیب به برگ ها روی سطح سلول پخش می شوند.