مزارع گل باعث نشاط روستایی می شود

به عنوان مثال، آنی لئونگ، اهل منطقه اداری ویژه هنگ کنگ، از شهرستان هژانگ در بیجی، گوئیژو بازدید می کند تا گل هایی را که استارت آپش برای فروش در هنگ کنگ پرورش می دهد جمع آوری کند. لئونگ در طول سفری که به همراه مادرش در سال 2017 به شهرستان هژانگ داشت، تحت تأثیر گل‌های تره بنفش در سراسر کوه قرار گرفت و تصمیم گرفت یک تجارت گل در آنجا راه‌اندازی کند.

در حال حاضر، طیف گسترده‌ای از گل‌های با ارزش و باارزش در پایه کاشته می‌شود، از جمله بیش از 5 میلیون شکوفه گیلاس و بیش از 200000 پیاز هیدرانسی آنابل. اما از منظر بازار، تقاضا به قدری زیاد است که محصولات گل هژانگ همیشه با کمبود مواجه هستند.

در chinadaily.com.cn بیشتر بخوانید



منبع

لئونگ در کوه وومنگ، در ارتفاع بیش از 2000 متری، مزارع گل تأسیس کرد. او ظرف سه سال 517 گلخانه و 400 پایگاه کشت گل ساخت. او بیش از 30 نوع گل داوودی – مانند گل داوودی پنکه سفید و سبز زیتونی – را با موفقیت کاشت و همچنین نژادهای خارجی مانند اسطوخودوس هوکایدو و شکوفه گیلاس را معرفی کرد.

استان گوئیژو در جنوب غربی چین به دلیل مزارع گل سنتی شناخته شده نیست. با این حال، آب و هوای مناسب و خاک حاصلخیز، همراه با فضای بسیار زیاد برای نوآوری کشاورزی، غرایز کسب و کار مردم دور و نزدیک را شعله ور می کند و آنها را برای راه اندازی مشاغل گل جذب می کند.