معنای پشت هر رنگ لاله + نحوه نگهداری و کاشت | dastchinflower

یکی از مجله خبری گل و گیاه لاله که در ایران مشهور است گل لاله واژگون با زیبایی فوق العاده است. گل لاله در رنگ های متفاوتی وجود دارد که هر نوع و رنگ آن نماد خاص خود را دارد که به طور کامل شرح داده شده. امیدواریم که مطالب مورد استفاده و توجه شما عزیزان و دوستداران هنر گل آرایی و گل و گیاه قرار گرفته باشد. و چنانچه ایده و مطلبی در این مورد در ذهن داشتید با ما و دیگر خوانندگان در میان بگذارید. برای داشتن گل های باکیفیت عالی باید سوخ ها به مدت زمان 6 تا 8 هفته برای تشکيل و شروع گل دهی در دمای 7 تا 9 درجه سانتی‌گراد باشد.

آفت‌ها و بیماری‌ها[ویرایش]

گلدان با سایز 12 برای کاشت این گیاه انتخاب کنید؛ زیرا تا زمان گلدهی حجم ریشه گیاه به خوبی گلدان را پر خواهد کرد. در قدم بعدی باید کف گلدان را با پوکه، سفال یا سنگریزه بپوشانید و روی آن خاک بریزید. در نهایت پیازها را به گونه ای که شکم پیاز کمی رو به بالا باشد، در خاک بکارید. در واقع پیازها باید به صورت اریب در خاک قرار گیرند نه کاملا صاف و ایستاده. در آخر روی پیازها خاک ریخته و گلدان را با کاه و کلش بپوشانید.

پرورش و نگهداری گل لاله

دو روش وجود دارد که می توانید برای ازدیاد و تکثیر این گل استفاده نمایید. اگر بخواهیم در مورد بوی این گیاه صحبت کنیم بوی زیاد خوشایندی ندارد و مشهوریت بسیار آن به دلیل شکل ظاهری آن است. یکی از انواع مختلف گل لاله، لاله واژگون می باشد که در اطراف دامنه‌های سر سبز کشور عزیزمان ایران رشد می کند. در مناطقی از ایران این گل را به نام اشک سیاوش می شناسند. در شمال غرب ایران در قسمت آذربایجان غربی به طور فروانی می توان این گل را مشاهده کرد. پیاز لاله از چندین فلس در داخل خود تشکیل یافته است که این فلس ها در برابر زیان های وارده یک دیگر را محافظت می نمایند.

http://bongahekhodro.ir

پس از این که پیاز گل لاله را در خاک گذاشتید روی آن خاک بریزید ولی توجه کنید که یک مقدار از پیاز مشخص باشد و خاک تمام سطح پیاز را نپوشاند. همچنین بعضی از نمونه های این گیاه را می توانید به صورت گلدانی پرورش داد. گل لاله برای اینکه گل دهی خوبی داشته باشد به نور آفتاب و نور زیادی نیاز دارد.

  • لاله با دمگل کوتاه و دارای گل های درشت و با دوام که برای کاشت گلدانی مناسب است.
  • با توجه به آمار سال های گذشته 3 میلیارد پیاز لاله در کشور هلند تولید می گردد که حدود دو سوم آن به کشورهای مختلف صادر می شود.
  • بستر مناسب برای رشد ایده آل و مناسب گل لاله عباسیخاک حاصلخیز، خنثی تا کمی اسیدی، خاک غنی از مواد آلی و زهکشی شده با بافت لومی می باشد.
  • برای سبک شدن خاک می‌توانید به آن مقداری ماسه و شن اضافه کنید.
  • فروشگاه اینترنتی دمبرگ بهترین خدمات را برای مشتریان خود در نظر گرفته است.
  • برخی از افراد نسبت به دیگران حساس تر هستند، اما خوردن پیاز اغلب منجر به حالت تهوع، مشکلات معده، تب و موارد دیگر می شود.

تواند این گیاه را مورد حمله قرار دهد و موجب زدی برگسار و ضعیف شدن گیاه و عدم رشد مناسب پیازهای جوان زیر خاک شود. شود.ارقام لاله باگلهای صورتی ارغوانی و قرمزدر مقایسه با ارقام زرد و سفید به بیماریهای ویروسی مستعدتر هستند. شته یکی از اصلی ترین عوامل شیوع بیماریهای ویروسی است که باید از فعالیت آن در اطراف گیاهان لاله جلوگیری شود. توان در این مدت با پوششی پلاستیکی روی سطح گلدان را پوشاند تا بستر کاشت رطوبت خود را حفظ کند. با رشد برگها و همچنین گرمتر شدن هوا ابیاری را افزایش دهید اما به یاد داشته باشید که محیط اطراف پیازها هرگز نباید آب را در خود نگهدارد. در صورت استفاده از یخچال نیز توجه داشته باشید که دمای قسمتهای مختلف یخچال با یکدیگر متفاوت است.