نکته‌های طلایی نگهداری از گل لاله آموزش تصویری وبلاگ گُل‌سِتان | dastchinflower

برای سبک کردن مجله خبری گل و گیاه می توانید از ماسه و شن استفاده کنید. بهترین و مناسب ترین نوع خاک برای لاله ها ترکیب کوکوپیت، پیت ماس و پرلیت می باشد. و همچنین ترکیب مناسب دیگر خاک باغچه و ماسه می باشد. لاله ها علاوه بر سوخک ها در کنار سوخک ها در کنار سوخ مادر تعداد 1 تا 2 سوخ که توانایی گل دهی دارند را هم تولید می کنند. در بعضی از انواع آن در محور برگ ها سوخیزه های هوایی شبیه جوانه هایی براق تولید می شود که به اندازه ی یک نخود می باشند که بعد از گل دهی می توان آن ها را از گیاه جدا کرد. گل لاله را نماد عشق و عاشقی می‌دانند و مثل گل رز هر رنگ لاله نماد و معنای متفاوتی دارد.

سهراب پاکزاد

اگر می خواهید بدانید که چه دمایی برای کاشت گل لاله مناسب است باید بدانید که دمای 2 تا 4 درجه مناسب خواهد بود. در ماه اسفند لاله‌ها شروع به جوانه زنی کرده و گلبرگ های خود را به تماشا می گذارند تا چشم هر بیننده‌ای را به خود جلب نمایند. گل لاله پس از این که نابود می شود پیاز آن را از دل خاک بیرون می کشند و ساقه آن نیز بریده می شود. جالب است بدانید پیازی که پس از، از بین رفتن گل لاله از خاک بیرون می آورند را خشک می کنند و سال بعد دوباره کاشت انجام می دهند. از پیازهایی که به هنگام کاشت گل هلندی استفاده می کنند به مدت دو سال فقط کاربرد دارند.

  • امروزه به دلیل طرفداران زیادی که این گل در جهان پیدا کرده است در اکثر نقاط جهان می توان این گل را دید.
  • نور اندک محیط نیز از دیگر دلایل عدم گلدهی این گیاه است.
  • این گونه بومی آسیا است و رنگ گل در این گونه قرمز با مرکز مشکی است.
  • پیاز لاله نیز در چرخه زندگی خود به دماهای خاصی نیاز دارد تا نیاز سرمایی آن برطرف شود که اطلاعات لازم در مورد این مسئله در قسمت چرخه زندگی این گیاه آورده شده است.

یکی از انواع لاله‌های نادر لاله‌هایی با رنگ سیاه هستند. انواع لاله که به رنگ قرمز هستند را می توان با نام امپراطور قرمز یافت. از موارد دیگر و از ویژگی‌های دیگری که باعث تقسیم شدن گل های لاله به گروه‌های دیگر می شوند ارتفاع آنها می باشد. اگر بخواهیم از لحاظ ارتفاع این گل های زینتی را تقسیم کنیم در سه گروه بلند، متوسط و کوتاه تقسیم می گردند.

کود دهی گل لاله:

از کود دامی پرهیز کنید ولی اگر هم استفاده کردید باید به طور کامل پوسیده باشد. این نوع از گل لاله برعکس نوع زودرس تک پر، طول آن بلند و به ارتفاع 45 تا 75 سانتی متر هم می رسد. در صورت قرار گیری گلدان در سایه و نرسیدن نور کافی و از طرفی خاک فقیر باعث کاهش گلدهی یا توقف گلدهی گیاه می شود. دمای ایده آل برای رشد لاله دمای بین 15 تا 20 درجه سانتی گراد است.

پایه گلدان پلیمری

این گل در جایی رشد می کند که بهارهای معتدل داشته باشد. لاله ها به آب بسیار کمی نیاز دارند و اگر در آب ایستاده باقی بمانند می توانند به راحتی پوسیده یا جوانه قارچ بزنند. وقتی پیازهای خود را کاشتید، آنها را در خاکی کاملاً زهکشی شده ترجیحاً خشک یا ماسه ای قرار دهید. نیازهای آبیاری گل لاله اساساً فراتر از باران های گاه به گاه وجود ندارد. قبل از کاشت بایستی از کیفیت خوب و بالای خاک مورد نظر اطمینان حاصل کنید.

http://bongahekhodro.ir