پرورش دهنده کنیایی گل رز معطر خود را دریافت می کند


گل رز مولد، سالم و معطر با طول مناسب و عمر گلدان بیش از دو هفته. گل رز مورد بحث، Rosa Loves Me Paula’s Champagne Delight’ از رزهای وایکینگ است، یک رز جدید که در اوایل ماه جاری در IFTF در Vijfhuizen، هلند، غسل تعمید داده شد. این گل رز به افتخار پائولا کوروس، مدیر کل مولو ریور رز در کنیا نامگذاری شده است. این مقاله در مورد داستان پشت آن است.


پائولا کوروس و روزا در حال تعمید از Rosa Loves Me لذت شامپاین پائولا با اندرو وامبوآ (در وسط)، جان پو در سمت چپ و اینگر کریستین در سمت راست.

رزهای وایکینگ و رزهای رودخانه مولو
Viking Roses و Molo River Roses بیش از هفت سال است که یکدیگر را می شناسند و جان پوو از Viking Roses شاهد رشد، بهبود و توسعه مزرعه سال به سال بوده است. “وقتی در سال 2015 برای اولین بار از مزرعه بازدید کردم، تحت تأثیر قرار نگرفتم. با این حال، در آن زمان نمی دانستم که آنها به تازگی شروع به کار کرده اند. من در دفتر با مدیر کل، اندرو وامبوا، و مدیر تولید در پس‌زمینه بود، بی‌صدا و تمام مدت گوش می‌داد. از آن زمان در هر بار بازدید، متوجه پیشرفت‌هایی شدم، اول بزرگ و بعد، آنها جزئیات را به درستی دریافت می‌کردند، همه تحت هدایت مدیر تولید. این پائولا کوروس بود که اخیراً مدیر کل شد، هنوز بی سر و صدا گوش می دهد و همیشه با تیم خود کار می کند.”


رزا با تیم مولو ریور رز.

چرا گل رز به نام پائولا؟
به طور معمول، گل های رز رزا اسکلوند، پرورش دهنده رز برای همیشه و وایکینگ رز، غسل تعمید داده می شوند و/یا به نام افراد مشهور نام گذاری می شوند. در دانمارک، روزا اسکلوند گل رز باغی و گلدانی خود را دارد که توسط هنرمندان مشهور و حتی خانواده سلطنتی دانمارک تعمید داده شده است. پس چرا این گل رز را به نام یک پرورش دهنده نام گذاری کنید؟ “چندین سال است که مولو رزهای وایکینگ را در مزرعه خود انتخاب می کند. برای پرورش دهندگان، گونه ها مانند نوزادان آنها هستند، و درست مانند اینکه مادران به سختی به نوزادان خود به دیگران اعتماد می کنند، بسیار گویای این است که رزا به نوزادان خود اعتماد می کند. منطقه انتخاب وایکینگ در رودخانه مولو، تحت مراقبت مادرانه پائولا (و البته تیمش).

بنابراین، این بار، وایکینگ رزها می خواستند به یک بازیکن حرفه ای و تیمی متواضع احترام بگذارند و از پائولا خواستند تا گونه ای را که انتخاب کرده اند و در مزرعه می کارند تعمید دهد.


نمای نزدیک از لذت شامپاین پائولا در IFTF.

مولد، سالم، معطر، و “بی اشتباه”
“کد 18-075-P در آزمایشات هلندی به دلیل بهره وری، سلامت، طول ساقه و عمر گلدانی که بیش از دو هفته است انتخاب شد. علاوه بر این، معطر است!” می گوید Pouw. ژن‌های ماندگاری و رایحه معمولاً بزرگ‌ترین دوستان نیستند، اما رزا اسکلوند به‌عنوان اولین نتیجه به طور مداوم روی شامپاین دیلایت پائولا کار می‌کند. «شامپاین» به رنگ اشاره دارد و «دلایت» به عطر.

همچنین به نظر می‌رسید که این یک تنوع بی‌خطا باشد زیرا ویژگی غیرمنتظره دیگری را در IFTF نشان داد. وقتی گل‌ها را به نمایشگاه IFTF فرستادیم، جعبه گل‌ها پس از 6 روز بدون آب بازیابی شد. گل‌ها را قطع کردند و مستقیماً در گلدان در غرفه گذاشتند. به زیبایی باز شدند و پس از آن، رزا برداشت. آنها به کشورشان در دانمارک بازگشتند تا یک هفته دیگر از آنها لذت ببرند.”


روزا با اندرو وامبوآ و اینگر کریستین. اندرو واریته اینگر کریستین را نگه می دارد که توسط رزا پرورش داده می شود و توسط مولو ریور رزها به نام اینگر کریستین رشد می کند.

توسعه بازار به جای دامپینگ
Pouw توضیح می دهد که هر دو رودخانه Molo و Viking Roses به توسعه بازاری برای انواع مختلف به جای دامپینگ اعتقاد دارند. “اینگونه است که ما Rosa Loves Me را معرفی کردیم. اینگر کریستین، با 0.25 هکتار شروع می شود و هر سال گسترش می یابد. در خط مشی معرفی وایکینگ، به جای تصمیم گیری در مورد ترتیبات انحصاری، توسعه با مزرعه(هایی) که تنوع را معرفی کرده اند مورد بحث قرار می گیرد.”

0.25 هکتار در مولو ریور رز
Molo River Roses بیش از یک سال پیش کار آزمایشی خود را آغاز کرد و اکنون دارای چند تخت است که از آنجا تعدادی گل مستقیماً برای مشتریان ارسال می کند. آنها از بقیه مواد برای تکثیر استفاده می کنند تا 0.25 هکتار را پر کنند.


روزا و جان در حال لذت بردن از عطر شامپاین دیلایت پائولا.

انواع بیشتر در خط لوله
در سالهای کرونا، رزهای وایکینگ ساکت ننشسته است. برعکس، پرورش و انتخاب تشدید شده است که منجر به تعداد زیادی از واریته هایی شده است که در حال حاضر توسط مزارع مختلف گل رز در سطح بین المللی تکثیر می شوند. Molo River Roses نیز در آزمایشات خود کمتر از چهار مورد را انتخاب کرده است که به مرحله بعدی منتقل می شود که به معنای پیش تجاری است.

IPM Essen
مشتاق دیدن و بوییدن «رزا عاشق من است» و گونه‌های دیگر Rosa Loves Me، از غرفه Roses Forever / Viking Roses در IPM Essen در Essen، آلمان، Hall1.C36 دیدن کنید.

برای اطلاعات بیشتر:
رز وایکینگ
جان پو
[email protected]
www.VikingRoses.com


گل رز برای همیشه
رزا اسکلوند
T: +45 51 57 19 90
[email protected]
www.roses-forever.com



منبع