چالش های تحقیق رودودندرون

رودودندرون‌ها توسط بسیاری از باغبان‌ها به خاطر گل‌های بهاری درخشان و کالیدوسکوپیک‌شان دوست دارند. آنها به دلایل زیادی خاص هستند، از جمله رودودندرون که یکی از گونه های غنی ترین جنس گیاهان گلدار چوبی است که از بیش از 1000 گونه تشکیل شده است. تنوع آنها آنها را برای استفاده در مطالعات علمی بسیار مناسب می کند.

mroe را در holdenfg.org بخوانید



منبع

یک پروژه تحقیقاتی که آزمایشگاه Medeiros روی آن کار کرده است، ارزیابی Rhododendron minus (R. minus) از 6 مکان مختلف در سراسر محدوده جغرافیایی برای گونه است (نقشه زیر را ببینید). دانه ها از گیاهانی که در محیط های سردتر و مرتفع تر در کارولینای شمالی رشد می کردند و همچنین از محیط های گرمتر و مرطوب در جورجیا و آلاباما جمع آوری شدند. همچنین داده هایی در مورد چگونگی واکنش گیاهان از این مکان های مختلف به دمای انجماد جمع آوری شد.

ما دریافتیم که گیاهان کارولینای شمالی در مقایسه با گیاهان جورجیا و آلاباما از آب و هوای سرد کمتر آسیب می بینند، اما گیاهان مناطق گرمتر سریعتر رشد می کنند. این تفاوت‌های فیزیولوژیکی نشان می‌دهد که گیاهان کارولینای شمالی با دماهای سرد سازگار شده‌اند، در حالی که گیاهان جورجیا و آلاباما با دماهای گرم سازگار هستند. با این حال، قبل از اینکه واقعاً بتوانیم بگوییم سازگاری با دما وجود داشته است، هنوز باید بدانیم که آیا تفاوت‌های ژنتیکی بین گیاهان این مکان‌ها وجود دارد یا خیر.