چگونه نرخ کود را محاسبه کنیم؟

گیاهان فقط زمانی مواد مغذی را جذب می کنند که به شکل یونی در دسترس باشند. به همین دلیل EC نشانه خوبی از قدرت کلی محلول غذایی شما است.

آیا می‌دانستید که مانند pH، هر نوع گیاه دارای محدوده هدایت الکتریکی (EC) ترجیحی است که در آن می‌تواند رشد کند؟ به طور کلی، اگرچه، اگر EC شما بسیار پایین است، گیاه شما احتمالاً غذای کافی ندارد. از طرف دیگر، اگر EC شما بسیار بالا باشد، در خطر سوختن ریشه یا ایجاد تجمعات سمی هستید.

همه گیاهان برای رشد به مقدار مناسب غذا (مواد مغذی) نیاز دارند. هدایت الکتریکی (EC) یک اندازه گیری ضروری است که مقدار کل مواد مغذی موجود برای گیاهان شما را نشان می دهد.

هر مخلوط کود محلول در آب دارای مشخصات EC منحصر به فرد بر اساس غلظت آن در محلول به دلیل ترکیب محصول است. نمودار زیر را می توان برای ربط دادن EC خوراک ماده مغذی Plant-Prod MJ TM با قسمت های مرتبط در هر میلیون (ppm) نیتروژن استفاده کرد:

هنگامی که مواد مغذی در آب حل می شوند، به یون تقسیم می شوند. به عنوان مثال، نیترات پتاسیم به یک یون پتاسیم و یک یون نیترات حل می شود. هر یون حامل یک بار الکتریکی است که پتانسیل حرکت الکتریسیته را در یک محلول ایجاد می کند. هر چه یون های موجود بیشتر باشد، آب بهتر می تواند جریان الکتریسیته را هدایت کند.

برای اطلاعات بیشتر:
www.PlantProd.com



منبع

مثال:

  • رسانایی آب آبیاری شفاف 0.60 mmhos / mS است
  • رسانایی محلول کود نهایی با استفاده از 10-30-20 2.05 mmhos / mS است.
  • رسانایی ناشی از کود 2.05 mmhos / mS – 0.60 mmhos / mS = 1.45 mmhos / mS است.
  • برای 10-30-20، خواندن رسانایی 1.45 mmhos / mS با نرخ تغذیه تقریباً 150 ppm نیتروژن (N) مطابقت دارد.

هدایت الکتریکی و غلظت کود
نظارت منظم بر رسانایی الکتریکی (EC) محلول غذایی شما بخش مهمی از هر برنامه لقاح است. رسانایی الکتریکی توانایی یک محلول برای هدایت جریان الکتریکی است. اکثر عناصر (ضروری گیاه یا سایر عناصر) که در آب محلول هستند به هدایت آب یا محلول غذایی کمک می کنند. در نتیجه، EC یک محلول غذایی با افزایش غلظت کود محلول در آب در محلول افزایش می یابد. با دانستن EC محلول کود محلول در آب، می توانید قسمت های در هر میلیون (ppm) مواد مغذی را که گیاهان دریافت می کنند یا در آب روان شما باقی می مانند، پیش بینی کنید.

اندازه گیری EC
اکثر مترهای مورد استفاده توسط تولیدکنندگان ما بر حسب mmhos بر سانتی متر یا mS بر سانتی متر کالیبره می شوند که واحدهای قابل تعویض هستند. داده‌های داده‌شده در اینجا در مورد کودهای محلول در آب ما از همین اندازه‌گیری استفاده می‌کنند. جدول فوق را می توان برای اندازه گیری دقت سیستم های انژکتور کود محلول در آب با انجام مراحل زیر استفاده کرد: