گلکاری کلمبیا توجه زیادی به حفظ آب دارد

از سوی دیگر، شرکت های کلمبیایی نیز متعهد به توسعه برنامه هایی با تمرکز بر استفاده کارآمد و صرفه جویی در آب هستند. در این برنامه ها باید اهداف و اهداف مشخصی برای بهینه سازی مصرف آب در محصولات برنامه ریزی شود. این امر از طریق برنامه ریزی پروژه ها و اقدامات مشخصی که باید در مدت 5 سال توسعه یابد تحقق می یابد.

آنها همچنین در برنامه ها یا طرح های درختکاری در همکاری با مقامات محلی و جامعه برای حفاظت از حوزه های آبخیز و مناطق تغذیه آب شرکت می کنند. در چارچوب این فعالیت ها ذکر این نکته حائز اهمیت است که Asocolflores پروژه بانک های تکثیر گونه های بومی را مدیریت می کند. این ابتکاری است که به دنبال تضمین تولید مواد گیاهی از گونه‌های بومی برای مزارع گل و بهبود فرآیندهای مربوط به: بهبود چشم‌انداز، غنی‌سازی پوشش گیاهی و احیای جنگل‌های مناطق استراتژیک است.

بدیهی است که آب در حال کمیاب شدن است، زیرا تقاضا برای آن همچنان در حال افزایش است. گلکاری کلمبیا با این واقعیت غریبه نیست و از اهمیت این منبع برای تولید گل آگاه است. تحت هدایت بخش امور زیست محیطی و پایداری Asocolflores، آنها بیش از 20 سال روی توسعه استراتژی ها و پروژه هایی کار کرده اند که استفاده مسئولانه و منطقی از آب را در محصولات گل ترویج می کنند. این باعث شده است که در حال حاضر، به طور متوسط، بیش از 57 درصد از آب مصرفی در محصولات کشاورزی از باران تامین می شود. برای دستیابی به این هدف، شرکت‌ها زیرساخت‌های لازم را برای جمع‌آوری و ذخیره آب باران در مخازن ایجاد کرده‌اند و بخش گل را به یک پیشگام در کشاورزی کلمبیا تبدیل کرده‌اند.

منبع: asocolflores.org



منبع

حجم آب مصرفی در آبیاری بر اساس پارامترها و معیارهای فنی با توجه به نیاز آبی محصول تعیین می شود، یعنی با نظارت بر اقلیم، خاک یا بستر حمایت می شود و در نتیجه استفاده بهینه را تضمین می کند. معمولاً از اندازه گیری پارامترهای زیر استفاده می شود:

  • اندازه گیری تشعشع یا تبخیر و تعرق که به ترتیب با ایستگاه های هواشناسی، اتمومترها یا مخازن کلاس A انجام می شود.
  • اندازه گیری رطوبت خاک که با تانسیومتر یا آزمایش ارگانولپتیک انجام می شود.

به این ترتیب، گل‌کاری کلمبیا به‌عنوان نمونه‌ای از کار آگاهانه به نفع استفاده بهینه از آب و حفظ محیط‌زیست در برابر جهان قرار می‌گیرد.

برای به حداکثر رساندن استفاده مناسب از آب در تولید گل، شرکت ها سیستم های آبیاری کارآمد را نیز اجرا کرده اند. سه سیستم اصلی برای آبیاری گیاهان وجود دارد: لوله یا فلوت، بارانی و قطره ای. این دومی بیشترین استفاده را در مزارع گل در کلمبیا دارد. در حال حاضر 95 درصد محصولات زراعی از این روش آبیاری استفاده می کنند که شامل یک سیستم آبیاری خودکار است که با استفاده از سیستم لوله و قطره چکان که مستقیماً ریشه گیاهان را آبیاری می کند، تلفات آب را با راندمان بالای 90 درصد کاهش می دهد. .

به همین ترتیب، مزارع گل کلمبیا اقدامات خوبی مانند چرخش مجدد آب زهکشی و سایر فرآیندها را برای داشتن سیستم های بسته اجرا کرده اند، پساب تولید شده به گونه ای تصفیه می شود که آلوده نشود و در فرآیند تولید استفاده شود و مصرف آب در فرآیندهای مختلف اندازه گیری می شود. .