گل لاله به همراه معرفی انواع گل لاله پوپونیک | dastchinflower

میوه این گل پوشینه، بزرگ، زاویه دار و به طول 4 سانتی متر است. زنبور عسل از این گل تغذیه کرده و گرده افشانی می کند اما چون شیره گل ها سمی است؛ نباید به مقدار زیادی در عسل وجود داشته باشد. بیش از 15 گونه از این گیاه در ایران شناسایی شده است.

http://bongahekhodro.ir

مجله خبری گل و گیاهدانی دارای حفرات زه‌کشی متعدد برای این گل انتخاب کنید و فقط گیاه را درصورت خشک بودن خاک آبیاری کنید. نور مستقیم خورشید هم می‌تواند سبب پژمرده شدن لاله شود. به طور کلی به خاطر داشته باشید که لاله در مناطق سرد، تحت نور مستقیم؛ و در مناطق گرم در سایه نسبی رشد خوبی دارد. گل لاله از گل‌های پیازدار است و باید پیاز آن را در فصل پاییز (ماه های آبان و آذر) از گلفروشی ها بخرید و در خاک بکارید تا در فصل بهار به گل بنشیند.

  • زمان ورود این گل به هلند با محبوبیت زیادی روبرو شد و به طور وسیعی به کشت رسید که امروز هلند به مهم ترین مولد و صادرکننده گل لاله مبدل شده است.
  • گل لاله در رنگ های متفاوتی وجود دارد که هر نوع و رنگ آن نماد خاص خود را دارد که به طور کامل شرح داده شده.
  • این گل زیبا حداکثر می تواند در حدود دو ماه کارایی داشته باشد .
  • سوخ هایی که در باغ کاشته شده بودند تمام فصل زمستان در خاک بوده اند و زمانی در فصل بهار هوا گرم تر شود گل دهی دارند.
  • لاله‌های پرورشی دارای گل‌های بزرگ، جام گل بزرگ‌تر و تنوع رنگی بیشتری نسبت به گل‌های خودرو هستند.
  • مناسب ترین دمای خاک در زمان کاشت بهتر است که کمتر از 17 درجه سانتی‌گراد باشد.

به این صورت که ساقه در چند سانتی متری در زیر گل خم می شود. گل دهی در شرایط عادی در فصل بهار می باشد اما با پیش رس کردن گیاه می توان گل دهی را به اواسط دی تا فروردین آورد. لاله ها برای رشد کافی، سالم و سرزنده بودن و تکثیر و نگهداری مناسب به اصولی نیاز دارند که باید آن ها را رعایت کرد که در ادامه به بررسی آنها می پردازیم.

نور مورد نیاز گل لاله به چه صورت است؟

در اطراف آن نباید گیاهی که نباید ايجاد می کند کاشته شود. اگر خواهان نگهداری گل لاله در منزل خود هستید شرایط نور مناسب آن را فراهم کنید و بهترین جا پشت پنجره ی جنوبی است. کودهای شیمیایینقش به سزایی در رشد همه گیاهان به ویژه لاله ها دارند به شرطی که در استفاده از آن ها نهایت دقت به کار برده شود. هنگام نگهداری از لاله ها و پس از کاشت مجدد پیاز در خاک، باید از پتاس برای تقویت پیاز استفاده کنید. با نزدیک شدن به فصل گلدهی می توانید کودهای سه بیسترا برای تقوبت آن ها به کار ببرید. به خاطر داشته باشید اگر در ترکیبات کود شما آهن وجود نداشت، از دادن کودهای کلات آهنبه آن ها غافل نشوید.

لاله های سیاه

درحالیکه گل‌های لاله پرورشی جام گل بزرگ‌تری داشته و در تنوعی از رنگ‌های زرد، قرمز، نارنجی، بنفش و سفید دیده می‌شوند. دارای دو کاسبرگ است که هنگام شکفتن گل لاله می‌ریزد. استفاده از روش هایی نظیر فلس برداری و تقسیم پیاز در لاله واژگون، روشی مناسبی برای ازدیاد این گیاه در سطح وسیع نیست. آبیاری زیاد باعث پوسیدگی سوخ می شود و در طول زمستان نیاز به آبیاری ندارد. معمولا لاله ها به دو صورت شاخه بریده با دمگل بلند و یا به شکل گلدانی با دمگل کوتاه برای کشت و پرورش مورد استفاده قرار می گیرند. لاله های گلدانی، گل های درشت تری دارند، مقاوم تر می باشند و میتوان آنها را پیش رس کرد (شکل 3 ).

قطره مخصوص سبزینگی تایمکس (آهن ۱۰٪ غنی شده)