معنای پشت هر رنگ لاله + نحوه نگهداری و کاشت | dastchinflower

گل لاله از تیره لیلیاسه می باشد، گیاهی بومی آسیای مرکزی، سیبری، مغولستان و چین است. در ایران به طور طبیعی در رشته کوه های زاگرس و البرز می روید. گونه هایی از لاله نظیر T.harazensis، T.ulophylla، T.urumiensis منحصرا به ایران تعلق دارد ( شکل 1 ).

نحوه ی پیش رس کردن گیاه گل لاله

اما گل لاله با گل شقایق تفاوت های بسیاری دارد و نباید این دو گل را با هم اشتباه گرفت. گل زینتی لاله همانند هر گیاه زنده‌ای از پیاز، ساقه، پرچم، تخمدان و گلبوش تشکیل یافته است. گل‌های لاله تنوع بسیاری در رنگ دارند و تقریبا در همه رنگ‌ها می توان گل لاله را یافت. اکثرا گل‌های لاله را می توان بر اساس تنوع رنگ بسیار آنها به دسته‌ های متنوعی تقسیم کرد. این گل در مقابل سرما می تواند از خود استحکام بسیار بالایی نشان دهد. آبیاری باید در حد معمول انجام شود زیرا آبیاری زیائ باعث پوسیدگی پیاز ها می شود، البته آبیاری بعد از کاشت باعث می شود پیاز ها رشد خود را شروع کنند.

  • گل لاله در صنایع بهداشتی و آرایشی بسیار پرکاربرد است.
  • گل ها بوی نامطبوعی دارند و تنها به علت زیبایی و رنگ و شکل مورد توجه هستند.
  • اگر لاله در باغچه کاشته شده است و بارندگی نیز هر هفته یا یک هفته در میان صورت می‌گیرد، دیگر نیازی نیست شما هم لاله را آبیاری کنید.
  • در بسیاری از منابع منشا گل لاله را از ایران می‌دانند و شرایط جغرافیایی و آب و هوایی ایران امکان رشد مناسبی برای گل لاله فراهم می‌کند.
  • شما می خواهید لامپ ها را با فاصله 10 تا 15 سانتیمتر از هم جدا کنید، بنابراین یک محل کاشت به اندازه کافی بزرگ انتخاب کنید.

مجله خبری گل و گیاه یکی از کشورهایی است که به کشت و صادرات لاله می پردازد که از این نظر جایگاه بسیار ویژه در بین کشورها دارد. با توجه به آمار سال های گذشته 3 میلیارد پیاز لاله در کشور هلند تولید می گردد که حدود دو سوم آن به کشورهای مختلف صادر می شود. PH مناسب برای خاکی که در آن لاله کاشته می شود بایستی در حدود 7 و خنثی باشد. برای کاشت این گل زینتی در داخل گلدان همان طور که در بالا ذکر شد سر پیاز مورد نظر بایستی به سمت بالا باشد.

http://bongahekhodro.ir

پاشیدن جیبرلین و کینیتین باعث می شود این پدیده تا اندازه ای بهبود پیدا کند. پیازها را تا آمدن ماه آبان یا آذر در یک جعبه چوبی و در فضای تاریک، خنک و خشک نگه می داریم. شکل لامپ‌ گونه‌ ی این گیاه سالپای آن را به نماد رستاخیز و عزم راسخ تبدیل کرده است. تنوع رنگ گل در لاله به حدی است که می‌توان گفت به جز رنگ قهوه‌ای تمامی رنگ‌ها را دارا است. با تازه‌ترین و زیباترین گل‌ها و گیاهان، لبخند را روی لب‌های عزیزانتون بیارید.

معرفی گل لاله عباسی :

پیازها را نسبتاً عمیق بکارید – 15 تا 20 سانتیمتر عمق یا حدود سه برابر ارتفاع لامپ. یک سوراخ عمیق‌تر از آن حفر کنید تا خاک شل شود و زهکشی شود. در خاک های رسی، به جای آن به عمق 7.5 تا 15 سانتیمتر بکارید. به طوری که خاک آن همواره مرطوب باشد ولی خاک خیس نماند. آماریلیس افزودنی زیبایی به خانه تان است، اما اگر شروع به خم شدن یا افتادگی کند می تواند باعث دردسر شود. این گیاهان ممکن است کمی سنگین شوند، یا بسته به شرایط می توانند شروع به افتادگی کنند.

نحوه تکثیر و افزایش گل لاله