تعادل نور و سایه مناسب برای محصول شما چیست؟

او به خاطر می‌آورد: «یک کارآزمایی مهم در مکزیک انجام شد که در آن گلخانه‌ای را با رنگ سفید با محصول مشابه در گلخانه‌ای مشابه با صفحه‌هایی که می‌توانستند در اوایل و اواخر روز باز شوند، مقایسه کردیم.

صفحه سایه را بردارید
به گفته Usero، یکی از عناصر کلیدی آزمایش حذف صفحه‌های سایه‌دار برای شروع پرانرژی روز به محصول و سپس ایجاد سایه بیشتر با افزایش سطح نور در حوالی ظهر بود.

او می گوید علاوه بر این، در ظهر، صفحه نمایش شدیدترین تشعشعات را مسدود می کند و نور ملایم را به طور یکنواخت در سراسر گلخانه پخش می کند.

راهنمای Svensson، جادوی به دست آوردن تعادل نور، برای دانلود رایگان به زبان های مختلف از اینجا در دسترس است.



منبع

او توضیح می دهد: “هر گیاهی دارای محدوده شدت نور بهینه است.” بالاتر یا پایین تر از این سطح، ما تولید را از دست می دهیم، سلول های گیاهی را بیش از حد گرم می کنیم، یا کارایی فتوسنتز را از دست می دهیم.

او می‌گوید: «در اوایل صبح و اواخر بعدازظهر، این مزیت را به کشاورزانی که از صفحه نمایش آب و هوا استفاده می‌کنند، می‌دهد. آنها می توانند با جمع کردن کامل صفحه نمایش، بیشترین بهره را از نور صبح و بعدازظهر ببرند.

شکل 1 خط گنبدی شکل نارنجی روی نمودار کل نور خورشید است و خط گنبدی شکل سبز نور داخل گلخانه سفیدکاری شده است. خط خاکستری نور خانه را با صفحه های متحرک نشان می دهد. از آنجایی که صفحه در هنگام سحر به طور کامل باز می شود، نور بیشتری برای گرم کردن محصول و ترویج رشد در دسترس است. سپس از ساعت 0800 تا 1700، صفحه‌ها بسته می‌شوند تا نور پراکنده بهینه برای محصول و سایه برای ساعات اوج مصرف فراهم شود. در طول یک فصل رشد، حدود 30٪ نور بیشتری در دسترس محصول قرار می گیرد که در نتیجه اثرات مفیدی بر تولید و کیفیت دارد.

او می گوید، اما به آن نقطه شیرین برخورد کنید، و نتایج می تواند خیره کننده باشد. Svensson ایده های متخصص خود، بینش مشتری و داده های آزمایشی کلیدی را در راهنمای تازه منتشر شده جادوی درست کردن تعادل نور گرد هم آورده است.

در آزمایش‌هایی که در گلخانه‌های پلاستیکی 19 ساله انجام شد، تمرکز بر تعادل نور با افزودن توری حشرات Svensson بر روی دریچه‌ها منجر به افزایش 20 درصدی عملکرد و شش هفته برداشت اضافی شد (برای اطلاعات کامل و جزئیات، پیوند زیر را ببینید).

جادویی وجود دارد که زمانی اتفاق می‌افتد که یک محصول فقط تعادل مناسبی از ورودی‌ها را دریافت کند. و این مقدار مناسب بسته به فصل و همچنین در زمان روز متفاوت است. این یکی از پیام‌هایی بود که از تلاش‌های اخیر برای جمع‌آوری بینش متخصص و داده‌های آزمایشی Svensson برای انتشار در راهنمای جدید برای تولیدکنندگان در مناطق گرم مانند مکزیک، آمریکای لاتین و جنوب اسپانیا منتشر شد.

“این یک انتشار افقی ملایم تر و با درجه بالا برای رشد سریع تر و گیاهان سالم تر ایجاد می کند. این کنترل و انعطاف پذیری را نمی توان با استفاده از سفید کردن به دست آورد.”

Paco Usero، مشاور آب و هوای Svensson مستقر در آلمریا در اسپانیا، می‌گوید که این بینش که گیاهان در زمان‌های مختلف به شرایط متفاوتی نیاز دارند، دلیل اصلی طراحی صفحه‌نمایش‌های آب‌وهوای تولید شده توسط Svensson و استراتژی‌هایی بود که با مشتریان به اشتراک می‌گذارد.

جعبه حقایق: