تولیدکنندگان دیگر نباید منتظر بمانند تا ببینند یک گیاه چه کاری انجام خواهد داد.

به گفته این متخصص غنچه گل، مردم هلند نسبتاً از تخصص او آگاه هستند، اما در خارج از کشور نه چندان. «آنها گاهی واقعاً از احتمالات و این واقعیت شگفت زده می شوند که لازم نیست منتظر بمانند و ببینند که یک گیاه چه کاری انجام خواهد داد. نقشه برداری گل به پرورش دهندگان این امکان را می دهد که از قبل این را بدانند و از خواب شبانه بسیار بهتری لذت ببرند.

برای اطلاعات بیشتر:
برت مورس
Plantalogica BV
Droevendaalsesteeg 1, 6708 PB
واگنینگن، هلند
تلفن: +31 615 47 86 14
[email protected]
www.plantalogica.nl



منبع

همیشه حاملان
یکی دیگر از پیشرفت‌های اخیر، پرورش دهندگان توت‌فرنگی است که به گونه‌های همیشگی نگاه می‌کنند. برت شاهد افزایش تعداد درخواست‌های مرتبط نیز بوده است. “وقتی پرورش دهندگان کارهای جدید انجام می دهند، سوالات جدیدی برای من ایجاد می شود.” Plantalogica در یک پروژه تحقیقاتی سوئدی در زمینه توت فرنگی و پویایی توسعه خرپا در همیشه‌بارداران شرکت کرد. ترفند این است که یک تعادل گیاهی مناسب پیدا کنید. “به عنوان یک پرورش دهنده، شما نمی خواهید با نگه داشتن خرپاهای بیش از حد به گیاه فشار بیاورید. قرار دادن بار زیاد روی گیاه ممکن است دفعه بعد منجر به فلاش بسیار کوچکتر شود.

بررسی جوانه زیر میکروسکوپ

نورپردازی LED یکی دیگر از پیشرفت های نسبتاً جدید در پرورش توت فرنگی است و نقشه برداری گل نیز می تواند در این زمینه کمک کند.

تعیین استراتژی رشد
دانش حاصل از تحقیق، که طبیعتاً مخرب است و مستلزم ارائه تعدادی گیاه از یک دسته است، به کشاورزان می گوید که چه چیزی می خرند. به عنوان مثال، تحقیقات ممکن است نشان دهد که آیا گیاهان دو یا چهار خرپا توت فرنگی دارند. این دانش گیاهی به پرورش دهندگان کمک می کند تا استراتژی رشد خود را تعیین کنند.

بسته به اینکه چه کسی خدمات او را می‌خواهد، برت دریافته است که درخواست‌ها در مناطق خاصی انجام می‌شوند. پرورش دهندگان اغلب مایلند بدانند که یک واریته چقدر زود یا دیر وارد تولید می شود و چه تفاوت هایی بین واریته ها وجود دارد. تکثیر کنندگان بیشتر به نتایج نقشه برداری گل، وضعیت رشد و اینکه آیا گیاهان به تنظیمات نیاز دارند یا خیر علاقه مند هستند. برت توضیح می‌دهد: «مانند پوشاندن توت‌فرنگی‌ها وقتی دمای هوا در پاییز خیلی پایین می‌آید». “این باعث می شود خرپاهای بسیار کمی داشته باشند در حالی که پوشش آنها را گرمتر نگه می دارد و به گیاه اجازه می دهد به روشی بهتر رشد کند.”

گل توت فرنگی

جوانه های توت فرنگی

تشریح
برت انتظار ندارد کارش به این زودی توسط فناوری تسخیر شود. شما می توانید اسکن کنید. این کاری است که من حتی خودم انجام داده ام. اشعه ایکس یک گزینه یا حتی ام آر آی است. اما واقعیت این است که سازه ها اغلب بسیار نزدیک به هم چسبیده اند و هوای بسیار کمی در بین آنها وجود دارد، که باعث می شود نگریستن از میان آنها دشوار است. ممکن است امکان پذیر باشد، اما با هزینه ای که تنها یک گزینه برای اهداف تحقیقاتی است، نه تجاری. هنوز هم سریع‌ترین روش تشریح گیاه به صورت دستی در زیر میکروسکوپ است، جوانه‌های رشد کوچک را باز می‌کند و می‌بینید که آیا گلی در آنجا وجود دارد یا خیر.

شنیدن برت مورز در توصیف کارهایی که انجام می دهد، مانند گوش دادن به کار یک جراح گیاهان است. او می گوید: «من گاهی اوقات چنین احساسی دارم. “یا شاید یک دندانپزشک، اما مطمئناً باید دست های بسیار ثابتی داشته باشید.” برت و شرکت او Plantalogica بیش از پانزده سال است که در نقشه برداری گل تخصص داشته اند. این مفهوم برای تحقیقات جوانه گل در حال حاضر به طور گسترده ای برای میوه های نرم، به ویژه توت فرنگی، و محصولات مختلف باغبانی پذیرفته شده است. با این حال، پیشرفت‌های اخیر به این معنی است که نقشه‌بردار گل با تجربه هنوز به طور منظم با پدیده‌های جدیدی روبرو می‌شود.

برت خدمات نقشه برداری گل خود را به پرورش دهندگان، تکثیرکنندگان، پرورش دهندگان و مشاوران ارائه می دهد. “همه آنها می خواهند بدانند که یک گیاه از چه چیزی ساخته شده است.” Plantalogica در بیش از بیست کشور فعال است. وی گفت: «و زمانی که مردم به دنبال کشت توت فرنگی در مزارع سرپوشیده هستند، درخواست‌هایی از افراد بیشتری مانند ایالات متحده دریافت می‌کنیم. آنها تماس می گیرند و می پرسند که چگونه کار می کند و آیا می توانم گیاه را ترسیم کنم و خرپاهای گل را بشمارم.