دوشاخه های دارای گواهی RHP در سال 2023 به بازار عرضه می شوند

الزامات کیفیت بالاتر
مشتریان به طور فزاینده ای تقاضاهای بالاتری در مورد کیفیت دارند، در حالی که در حال حاضر تعداد کمی از دوشاخه های تایید شده در بازار وجود دارد. از سوی دیگر، مشاوران فنی RHP شاهد ادعاهای بزرگتر و پیچیده تر در زمینه کشت گیاهان جوان هستند. به گفته مدیر عملیاتی Marco Zevenhoven، صدور گواهینامه دوشاخه ها می تواند موارد آسیب را محدود کند. “گواهینامه به شرکت ها کمک می کند تا با تنظیم الزامات کیفیت و ایجاد توافق نامه های فرآیندی و اطمینان از این موارد، به ثبات بیشتری در کیفیت دست یابند. همه از آن سود می برند.”

نزدیک به ده تولید کننده پلاگین به فرآیند گواهی RHP متعهد شده اند که انتظار می رود 8 تا 12 ماه طول بکشد. اگر سازندگان این فرآیند را با موفقیت به پایان برسانند، می‌توانند در پایان سال 2023 دوشاخه‌های دارای گواهی RHP را وارد بازار کنند.
بهار گذشته، کارشناسان RHP، مرکز دانش زیرلایه‌ها، با تولیدکنندگان و کاربران مختلف شاخه‌ها و سایر رسانه‌های در حال رشد درباره استانداردسازی و صدور گواهینامه صحبت کردند. پس از دو جلسه پیگیری و بازدیدهای مختلف از شرکت، مشخص شده است که دوشاخه های گواهینامه مفید هستند.

آزمایش دقیق، استانداردسازی، بررسی
نشست بعدی کارشناسان RHP و سازندگان دوشاخه برای پایان ماه اکتبر برنامه ریزی شده است. در همین حال، RHP در حال انجام آزمایش هایی با دوشاخه برای توسعه استانداردسازی روش های اندازه گیری است. همچنین پیشنهادی برای ایجاد استانداردهایی از جمله الزامات فیزیکی و شیمیایی که دوشاخه ها برای نشان کیفیت RHP باید رعایت کنند، ارائه شده است. صدور گواهینامه مواد اولیه و محصولات فرآیندی دقیق است که کمیته فنی مستقل و شورای مرکزی کارشناسان نقش مهمی در آن ایفا می کنند. آنها محتوای پیشنهادات یک گروه کاری متشکل از تولیدکنندگان، کاربران و کارشناسان RHP را بررسی می کنند.

گواهینامه RHP مزایایی را ارائه می دهد
به گفته Zevenhoven، صدور گواهینامه مزایای بیشتری را برای تولیدکنندگان ارائه می دهد. “RHP یک ساختار گروه محصول دارد که در آن شرکت‌های وابسته و دارای گواهی برای بحث در مورد استانداردهای کیفیت و پایداری گرد هم می‌آیند. تولیدکنندگان دوشاخه هنوز یک پلت فرم مشترک ندارند، در حالی که بعد از جلسات ثابت شده است که بسیار مفید است. موارد زیادی وجود دارد. از چالش‌هایی که بهتر می‌توانید با هم روبرو شوید. اگر یک شرکت از قارچ رنج می‌برد، ممکن است برای دیگری نیز اتفاق بیفتد. با هم در جستجوی پیشرفت‌ها قوی‌تر هستید.”

قانون اروپا
روش های جدیدی در پروژه در حال توسعه است. به منظور ایجاد امکان آزمایش پلاگ ها بر اساس قانون جدید کود اروپایی – که شامل محیط کشت نیز می شود – این پروژه همچنین اندازه گیری حجم و روشی را برای تعیین ابعاد ایجاد می کند. به گفته گریت وور، مشاور فنی در RHP، اینها برای قوانین اروپا ضروری هستند.

برای اطلاعات بیشتر:
RHP
www.rhp.nl



منبع