شرایط نگهداری گل لاله و پیاز لاله در خانه آموزش مجازی نگهداری گل و گیاه جوانه بان | dastchinflower

این نوع از گل لاله از خانواده Liliaceae بوده و مربوط به راسته Liliales است. بیش از ۱۰۹ گونه از این گیاه را میتوان در سراسر کشورهای جنوب اروپا، شمال آفریقا، آناتولی و ایران یافت. امروزه لاله های بسیاری که مورد کاشت و برداشت قرار میگیرد از نوع Tlipa gesneriana هستند. شما عزیزان برای این که به محیط اطراف خود زیبایی بینطیری ببخشید میتوانید از این نوع گل لاله استفاده کنید. و نیاز به آبیاری دستی نیست مگر اینکه هوا گرم شده باشد. و بارندگی نیز مدت ها نباشد در این صورت میتوانید هر دو هفته یکبار پیاز ها را آبیاری کنید.

لاله وحشی معمولا از سایر انواع لاله کوتاه‌تر است؛ اما مقاومت بیشتری نسبت به لاله‌های پیوندی دارد. به دلیل قد کوتاه‌تر، این نوع لاله برای سنگفرش کردن باغچه مناسب‌تر است. گل لاله از خانواده ی سوسن‌ها است و با تنوعی رنگی زیاد وجود دارد طوری که می‌توانید باغچه تان را با رنگ‌های مختلف آن طراحی و نقاشی کنید. لاله ی وحشی یا اصلاح نژاد نشده گل‌های کوچک قرمز و نارنجی دارد اما امروزه نژادهای اصلاح شده اندازه درشت تر و رنگ‌ها و شکل‌های بیشتری دارند و بسیار زیبا و چشم نواز هستند.

  • هرگز این برگها را تا زمانی که کاملا قهوه‌ای نشده‌اند از گیاه جدا نکنید.
  • جهت ارتباط با مجموعه کهکشان بذر از طریق زیر با ما در ارتباط باشید تماس پاسخ داده نمی شود .
  • گل لاله عباسی در آفتاب کامل ( 6 ساعت نور در روز) رشد مناسبی دارد.
  • با افزایش رشد گیاه، ماسه بیشتری روی گیاه درحال رشد ریخته می شود.

هنگام کاشت حفره‌هایی در خاک باغچه ایجاد کنید و پیازهای گل را در عمق 10 سانتی‌متری خاک قرار دهید. پس نگران سرمازدگی گیاه در زمستان نباشید چرا که دمای پایین برای جوانه زدن ضروری هم هست. بیش از 3000 گونه از لاله به صورت پرورش و کشت انتخابی تولید گشته‌اند. در منطقه‌هایی که آب و هوای آن ها سرد است گل لاله به صورت دائمی می باشد. این گل زیبا حداکثر می تواند در حدود دو ماه کارایی داشته باشد . پیازهای این گل زینتی را به هنگام فصل تابستان و یا در پاییز می کارند که در این زمان هنوز شروع به ریشه دادن نکرده است.

http://bongahekhodro.ir

مجله خبری گل و گیاه گل لاله بر اساس شکل گیاه و شکل و زمان باز شدن گل به ۱۵ گروه تقسیم شدند. اما این را نیز در نظر بگیرید که گاهی به دلایل مختلف نمی توانید مشکلات مختلف آن را حل کنید یا از پیاز آن مراقبت و نگهداری کنید. در چنین شرایطی می توانید با خرید بسته ی یک ماهه گل و گیاه و باغداری می توانید از مشاورین جوانه بان برای این منظور کمک بگیرید. همچنین اگر در شهر اصفهان زندگی می کنید می توانید از خدمات گل و گیاه در منزل این مرکز استفاده کنید و از کارشناسان بخواهید برای بررسی شرایط گلدان در منزلتان حضور پیدا کنند.

گیاهان آپارتمانی

اگر دمای محیط خیلی بالا باشد گلدهی گل لاله به مشکل می‌خورد. اگر در داخل گلدان گل لاله خود را کاشته اید می توانید آن را بیرون کشیده و در جای مناسبی نگه داری کنید. برای این که بتوانید از گل لاله با کیفیت خوب و بالا بهره مند شوید بایستی بدانید که پیازهایی که دارای لکه باشند مناسب نخواهند بود.

درباره گل لاله بیشتر بدانید