لاله ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد | dastchinflower

تمامی انواع خودروی لالهٔ قرمز تنها ۶ پرچم و ۶ گلپوش دارند. استفاده از کودهای کلسیم دار منجر به بهبود این ناهنجاری خواهد شد (شکل 4). تماس با اتیلن موجب ریزش گل و تولید برگ و گل غیر عادی می شود، در نتیجه کیفیت و بازارپسندی محصول کاهش می-یابد.

لوازم آرایش و محصولات زیبایی

ما در گُل سِتان همیشه گل ها را غنچه تهیه می کنید تا بیشترین ماندگاری را برای شما داشته باشد. گل لاله در اصل ریشه در منطقه ی کشور ایران و ترکیه دارد که در قرن ۱۶ میلادی به اروپا برده شد. در قرن ۱۷ میلادی محبوبیت این گل در اروپا به ویژه هلند به قدری افزایش یافت که قیمت آن به صورت نجومی افزایش یافت و دیگر هر کسی توانایی خرید گل لاله را نداشت. داستان شیرین و فرهاد را همه شنیده اند٬ زمانی که خبر دروغین مرگ شیرین به فرهاد داده شد٬ او از شدت ناراحتی با تیشه بر فرق سر خود کوبید و جان سپرد. در قصه های کهن فارسی گفته می شود که از هر قطره ی خون فرهاد یک لاله ی سرخ روییده که نماد عشق بی پایان و بسیار عمیق است.

آیا گل لاله را می توان در گلدان پرورش داد؟

اما اگر ساده ترین راه را برای اولین قدم خود انتخاب کنید، حتما موفق خواهید شد. کاشت گیاهان زیبا نیز از علایق بسیاری از افراد است که به دلیل مشغله های فراوان همیشه به تعویق می افتد. اما خرید اینترنتی و آسان بهترین راهکار برای این افراد به حساب می آید که قدمی در مسیر آرزوهای خود بردارند. اگر به دنبال راهی برای خرید پیازهای مرغوب با این ویژگی ها می گردید، بهتر است که خرید از فروشگاه های معتبر را در دستور کار خود قرار دهید. همچنین توجه داشته باشید که پیازهای خریداری شده از تولیدات شرکت های معروف و شناخته شده باشند.

  • این گیاه در آب و هوای موسمی یک ساله و در مناطق گرمتر دائمی است ،…
  • گیاه پزشکان مشکل شما را بررسی می‌کنند و در صورت نیاز غذای گیاه (کود)، سم و سایر ملزومات گیاه را برای شما ارسال خواهند کرد.
  • در قرن ۱۷ میلادی محبوبیت این گل در اروپا به ویژه هلند به قدری افزایش یافت که قیمت آن به صورت نجومی افزایش یافت و دیگر هر کسی توانایی خرید گل لاله را نداشت.

یکی از انواع زود گل دهنده است با ظاهری نسبتاً کوتاه در 15 تا 45 سانتی متر می باشد. نکته ای که وجود دارد پیاز هلندی فقط به مدت دوسال گل دهی دارند ولی پیاز ایرانی به طور سالانه گل دهی دارد و پیاز آن افزایش می یابد. گلدان را دور از نور مستقیم خورشید و در محیط خنک قرار بدید. برای تغذیه لاله از کودهای نیتروژن بالا استفاده نکنید، گیاهان پیاز دار به نیتروژن بالا حساس هستند. برای نگهداری این گیاه در منزل حتما گلدان را پشت پنجره ی جنوبی قرار بدید. از نظر سمیت برای کودکان و حیوانات خانگی جز گیاهان سمی دسته بندی می‌شود.

پیازهای گل لاله را در طی زمستان چگونه انبار کنیم؟

به طوری که امروزه مجله خبری گل و گیاه مهم‌ترین تولیدکننده گل لاله در جهان است و آن را به بقیه کشورها هم صادر می‌کند. گل لاله را می‌توان در گلدان و داخل منزل هم نگهداری کرد. اگر شما هم به پرورش انواع گل لاله مثل گل لاله عباسی ، گل لاله واژگون و … علاقه دارید با ما در این مقاله همراه باشید. اگر داخل گلدان کاشته اید تا قبل از جوانه زنی نیاز به نور نیست. ولی بعد از برگ زنی پیازها باید گلدان را به محل نورگیر منتقل نمود. البته میتوان همان ابتدا گلدان ها را در محلی نورگیر قرار داد تا نیاز به جابجایی گلدان ها نباشد.

http://bongahekhodro.ir