نحوه دسترسی و راه های ارتباطی

البته رنگ هود تا حدودی با رنگ کفپوش آشپزخانه هماهنگ است. ویلای دوبلکس ضمن چالش هایی که در بخش طراحی ویلا دارد در موضوع ساخت ویلا نیز بدیهی است که با توجه به ساخت مساحت بیشتر و طبقات بیشتر هزینه ساخت ویلا را نیز افزایش دهد که البته. اگر برنامه مشخصی نداشته باشید هرگز نمیتوانید ویلای دلخواه خود را بسازید. البته این کاهش قیمت وابسته به متراژ زیربنای ویلای مد نظر شماست . یکی دیگر از عوامل موثر در میزان قیمت طراحی داخلی، متراژ کار می باشد. همان طور که از نام گذاری این سبک مشخص است، این سبک یک چیزی بین سبک های سنتی و سبک های مدرن قرار دارد. میتونی برای هر قسمت ویلا، یه کفپوش متفاوت خریداری کنی، میشه از کفپوش های چوبی یا کاشی های طرح چوب برای اتاق خواب ها استفاده کرد و برای اتاق نشیمن و غذاخوری که رفت و آمد مهمان هاست، سنگ مرمر ایتالیایی خرید. در این قسمت ما تصمیم داریم که به معرفی این عوامل محتلف بپردازیم. در دنیای پرتلاطم و پرتنش امروز،همه ما به دنبال ذره ای آرامش هستیم.دورانی که تصور میشد طراحی داخلی صرفاً بیانی پر زرق و برق برای حساسیت خاصی و سلیقه خوب در دکوراسیون یک فضا است، گذشته است.

طراحان این سبک بیشتر علاقه دارند که از آثار به جا مانده از دوران هخامنشیان الگو برداری بکنند. اگر طرح های قدیمی و آثار سنتی به جا مانده از فرانسوی ها را نگاه کنید، متوجه می شوید که فرانسوی ها عاشق زرق و برق و شلوغی هستند. بر عکس سبک های قبلی، طراحان این سبک دنبال شلوغی و زرق برق هستند. اگر طرحتان معمولی اسا نیازی نیست که به دنبال گچ کار کاخ نیاوران بگردید، بلکه با پیدا کردن یک استاد کار با کیفیت می توانید نتیجه ی خوبی دریافت نمایید. گاها برای انجام این سبک نیازی به طراح هم نمی باشد، بلکه شما خودتان و با سلیقه ی خودتان می توانید محیط خانه ی خود را طراحی نمایید. برای درک بهتر موضوع برایتان مثالی می آورم، شما سقف یک خانه را با گچ بری های استادانه طراحی کرده اید، ولی هنگام اجرا، یک گچ کار معمولی برای انجام آن می اورید. برای تناسب بیشتر شاه نشین در ویلا با مفهوم سنتی آن، بهتر است آب نما یا استخری در راستای این فضا در طراحی محوطه اجرا شود که هردو تاکیدی باشند بر یکدیگر. همچنین زیبایی و چگونگی نما معرف هنر و کیفیت مهندس طراح نیز میباشد. با طراحی آب نما در اشکال مختلف می توانیم این امکان را بوجود بیاوریم که البته سلیقه ی شخصی نیز در این امر دخیل است.

این مدل از طراحی داخلی جزء دسته ی سبک های طراحی ساده می باشد. این سبک نیز مانند سبک ایران باستان، جزء دسته ی سبک های باستانی و تاریخی محسوب می شود. این دسته از سقف شنگل که هزینه اجرای این سقف در شمال کشور و. شکل این سازه ها با گذشت زمان تغییر کرده و مکان آن ها به حومه شهر منتقل شده است و به خانه باغ هایی سر سبز تبدیل شده اند اما کارایی و هدف شکل گیری شان همچنان ثابت باقی مانده است؛ هدفی که نوعی گریز از شهر محسوب می شود. یونان باستان، به عنوان یکی از قدیمی ترین و با شکوه ترین امپراطوری های تاریخ و البته یکی از مهم ترین تمدن های تاریخ می باشد که از خود آثار و بناهای زیادی به یادگار باقی گذاشته است. طراحی بام سبز یا روف گاردن نیاز خیلی از جوامع شهری شده است . مشکل عمده ای که در این وضعیت وجود داشت، نبود فضای مناسب مورد نیاز او بود. برای این که اصالت و ریشه ی این سبک حفظ بشود معمولا طراحان در هنگام طراحی مناسب برای این سبک، از چوب هایی که به حالت پوسیدگی و یا فلزاتی که به حالت زنگ زدگی در آمده اند،استفاده می کنند.

هنگامی که شروع به زندگی در یک ویلا با باغ، استخر، طبقه کوچک، در منطقه ای زیبا می کنید که مطابق خواسته ها و نیازهای خود بسازید، شاید واقعاً از زندگی در بالاترین سطح لذت ببرید، چه کسی می داند. قطعا هر چه میزان تجربه و شهرت اجرا کار بیشتر باشد، دستمزد او هم بیشتر می شود. از جمله ی عوامل موثر در هزینه ی طراحی داخلی، دستمزد طراح آن می باشد. بعضی از طراحان این سبک با استفاده از دیوارهایی با رنگ های تیره سعی می کنند که محیطی تاریک دقیقا مثل سینما را برای شما تداعی کنند. به عنوان مثال شما می خواهید که یک دیوار را سنگ کنید. سبکی که برخلاف سبک قبلی که بیشتر از خانه های ایرانی بعد از اسلام الهام گرفته شده بود، بیشتر از سبک طراحی سنتی و باستانی در شرق دور یعنی کشورهایی مثل کره،چین و ژاپن الهام گرفته است. از مهم ترین عناصر خانه های ویلایی به سبک سنتی ساده بودن آنهاست . همان گونه که مردم این کشورها در بخش عمده ای از سال برف های سنگین و خیابان های سفید پوش با برف را تجربه می کنند، در طراحی خانه هایشان هم رنگ سفید تاثیر زیادی دارد. همچنین این ویلا دارای هماهنگی مصالح در طیفهای مصنوعی و طبیعی میباشد، این هماهنگی از انتخاب نوع متریال و مواد اولیه به کار رفته در ساخت ویلا نشات گرفته است.

استفاده از رنگ سیاه به اتاق عمق میبخشد و هیچ رنگ دیگری این قابلیت را ندارد. در بازسازی خانه های کوچک میتوان ایدههای بسیاری را پیادهسازی کرد تا بتوان از همه قسمتهای آن استفاده مفید کرد. از موارد دیگری که در دکوراسیون خانه ویلایی اهمیت بسیار زیادی دارد، نورپردازی مناسب می باشد. اما این روزها زندگی رنگ و بوی دیگری گرفته. مانند سقف، دیوارهای سنگی یا هر مصالح دیگری باید با رنگ روشن رنگ آمیزی شوند. کار طراحان این سبک بسیار دشوار می باشد، چون که باید دراین سبک از طراحی شکوه و لوکس بودن با چشم دیده بشود. بعد از این، مرحله کفسازی ویلا که شامل نصب سرامیک، سنگ، لمینت یا پارکت که نوع مصالح استفاده شده در کف ویلا بستگی به سلیقه کارفرما دارد. این خط خطی ها زمانی ارزش پیدا می کنند که در مکان و زمان مناسب به مرحله ی اجرا در بیایند. استفاده از تابلوهای نقاشی در سبک های سورئال و کوبیسم می تواند برای ویلایی با دکوراسیون داخلی مدرن مناسب باشد. البته باید در دکوراسیون داخلی باغ ویلا شرایطی را ایجاد نمود که بتوان در روزهای بارانی نیز از زیباییهای باغ لذت برد. یک تیم اجرای خوب چه ویژگی ها و خصوصیاتی باید داشته باشد؟

ساخت این نوع از ویلاها برگرفته از اصول و قوانین طراحی موجود در معماری ایرانی است. به طور کلی ساخت ویلا در شمال بر اساس اصول و قواعد خاصی است که برای هر نوع ویلا چه ساحلی و چه جنگلی یکسان هستند. در قسمت قبلی با سبک های مختلف طراحی داخلی و خصوصیات و ویژگی های هر کدام آشنا شدیم، ولی تمامی این سبک ها، اصول طراحی و روش های مختلف قبل از مرحله ی اجرا، تنها یک سری طرح و نقشه و یا بهتر است، بگویم که خط خطی بر روی یک کاغذ طراحی هستند. برای انجام کارهای تخصصی بهتر است که سراغ متخصص آن بروید. مرحله بعدی در پروسه ساخت ویلا در شمال این است که حتماً و حتما به سراغ اخذ مجوزات مورد نیاز برای ساخت ویلا بروید. اگر به دنبال پاسخ این سوالات هستید، نیاز دارید تا کمی بیشتر با معماری سبک مدرن و طراحی­های آن آشنایی پیدا کنید. تا زمانی که این عناصر را به خوبی نشناسید نمی توانید اقدام درستی در راستای دکوراسیون داخلی ویلا و اکسسوریز آن انجام دهید. برای مثال مبلمان چستر که در حال حاضر ترند ویلاهای کلاسیک است میتواند مناسب شما باشد یا شاید بدلیل فضای محدود مدل های دیگری مناسب ویلا شما باشد .

2. محیط لابی یک محیطی پیش ورودی می باشد که تحت عنوان محیط انتظار نیز مطرح می شود. این ستون ها با ارتفاع بلند و تزئینات باشکوه در ورودی بنا و اطراف ساختمان ویلا بنا می شوند. در واقع هر دو این نام ها یک سبک از معماری را دنبال می کنند اما در طراحی ویلا رومی متریال استفاده شده در نما ی داخل ساختمان از سیمان است و تماما هنر دست سیمان کار در اجرای نما و طراحی داخلی ویلا است اما در طراحی نمای کلاسیک ویلا اکثرا از سنگ استفاده می شود و بخشی از ابزارها و تزئینات توسط کارخانه سنگ بری ساخته و در محل توسط سنگ کار نصب می گردد. در این زمینه طراحان می توانند به شما کمک های شایانی نمایند حتما از این افراد بخواهید طراحی ها را کاملا اصولی و براساس ساختار ویلا انجام دهند. یک تغییر جزئی در این فضا، منجر به ایجاد نشاط و تحول در افراد خواهد شد. اگر شما هم با تفاوت جزئی این سه سبک آشنایی چندانی ندارید پیشنهاد میکنیم تا پایان با ما همراه باشید. شما برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره می توانید با سایت ایران آرک تماس بگیرید و از مشاورین با تجربه ی آن ها استفاده بنمایید.

هزینه خرید سنگ نسبت به سایر مصالح بالاتر است اما عمر آن طولانی تر خواهد بود. قطعا سنگ ایتالیایی وارداتی قیمت به مراتب بالاتری نسبت به سایر سنگ ها دارد. علاوه بر مسائل عنوان شده ویلا مدرن به هزینه های تعمیر و نگهداری کمتری نیازمند است. گاهی اوقات شرایط بعضی از پروژه ها (به ویژه پروژه هایی که مخصوص ساخت ویلاها می باشند) به گونه ای است که این پروژه ها در مناطق بکر و صعب العبوری در خارج از شهر انجام می پذیرند. برای سنگ کردن این دیوار انواع مختلفی از سنگ های مختلف، در طرح ها، رنگ ها، جنس ها و البته قیمت های مختلف وجود دارد. انواع سبک هایی که در آنها می توان برنامه های طراحی منزل را تهیه کرد، همچنین تخیل و تسلط به طراح قادر به اجرای هر پروژه خواهد بود.

ما در این قسمت به صورت مختصر با چند تا از رایج ترین سبک های طراحی داخلی آشنا شدیم، البته سبک های معرفی شده فقط تعدادی از انواع سبک های موجود می باشند. طراحان این سبک، به مبلمان چرم علاقه زیادی دارند و یکی از قسمت های جدا ناشدنی این نوع طراحی، مبلمان چرمی هستند. استفاده از مبلمانی با شکوه و عتیقه جاتی گران بها و کمیاب از ویژگی های این سبک از طراحی می باشد. برای داشتن یک طراحی با کیفیت خیلی خوب قطعا باید دنبال طراحان قوی و البته گران بگردید. گاهی اوقات فرقی نمی کند که کار در کجا و چه منطقه ای از شهر باید انجام بپذیرد، بلکه کارفرما در یک منطقه ی متوسط یا ضعیف از شهر انتظار یک کار با کیفیت درجه یک، پیچیده و سخت را طراحی داخلی خانه ویلایی یک طبقه دارد. یکی از ارکان مهم و جدا نشدنی در این طراحی ها فرش و گلیم ایرانی می باشد. یکی از رایج ترین و محبوب ترین الگوهای طراحی ویلا، ویلای دوبلکس است. هر کدام از این فرش ها قادرند تا با زیبایی منحصر به فرد خود فضایی سنتی را برای ویلای شما رقم زده و شرایطی متفاوت را پیش روی شما قرار دهند برای چنین فضاهایی استفاده از فرش های سنتی و دستباف مرسوم است.

از این جهت برای محوطه سازی ویلا کلاسیک با توجه به اینکه وسعت ویلا تا چه اندازه باشد، علاوه بر کاشت گیاهان و گلها که موجب سرسبز شدن محوطه، میشوند میتوانید از تجهیزات و وسایل کاربردی نیز استفاده کنید. کشور ما کشوری با وسعت زیاد، ولی دارای مناطق مرطوب و خوش آب و هوای کم است. کلمه ی روستیک در لغت به معنای رنگ و رو رفته است. بهتر است برای شروع مقاله ابتدا به معنای لغوی واژهٔ فنگ شویی بپردازیم. پس بهتر است که یک تیم قوی و متناسب با کار برای اجرای طرح خود داشته باشید. همان گونه که از اسم آن مشخص است، این سبک از طراحی از زندگی ساده و بی آلایش مردم در روستاها الگو برداری شده است.