چگونه می توانم تجارت گلخانه ای خود را در مقابل آینده نگه دارم؟

مصرف کننده در گوشه و کنار
با نگاهی به اینکه وضعیت در آینده نزدیک چگونه تغییر خواهد کرد، Cor روی مصرف کنندگان زوم می کند. “مصرف کنندگان و بقیه ما از همه طرف با افزایش قیمت روبرو هستیم. این تا حدودی با انتخاب مغازه های ارزان تر و مصرف کمتر قابل جبران است و از طرف دیگر، مصرف کنندگان از کارفرمایان خود دستمزد بیشتری می خواهند. خرده فروشی اساساً بین آنهاست. یک سنگ و یک مکان سخت؛ آنها نمی توانند برای مصرف کنندگان خیلی گران شوند، اما از طرف دیگر، آنها نیز مانند کارآفرینان انفرادی با افزایش هزینه مواجه خواهند شد.”

چگونه می‌توانم کسب‌وکار خود را برای آینده ثابت نگه دارم؟ یک سوال جالب که در آستانه سال جاری قابل تامل است. Cor de Fijter رهبر بخش باغبانی در Flynth است، و در سمت خود، او یک “نمای هلیکوپتری” از این بخش دارد. او بینش‌های خود را در مورد اینکه چگونه به‌عنوان یک شرکت باغبانی، چه در کوتاه‌مدت و چه در بلندمدت، چگونه با آینده روبرو شویم، با ما به اشتراک می‌گذارد.

در کوتاه مدت، درک قیمت تمام شده و موقعیت نقدینگی شما بسیار مهم است.

گام بعدی تغییر به منابع انرژی جایگزین، از جمله گرمای زمین گرمایی است. هلند یک کشور تولیدکننده خوب است، در منطقه آب و هوایی خوب، با کنترل خوب زیر شیشه. تنها در این صورت است که ما به تعادل بازار جدیدی دست خواهیم یافت که در آن همه چیز گران تر می شود. یک نوآوری فنی باشد که محصولات باکیفیت ما را نه تنها بهتر، بلکه مقرون به صرفه تر می کند.”

کلمه الکترونیکی نیز در نهایت حذف شد، کاهش مصرف انرژی نیز گزینه ای است که در کوتاه مدت در دسترس کشاورزان است. “این را می توان با رشد بیشتر در هر متر در گلخانه یا با استفاده از پارچه روی صفحه نمایش اضافی، رطوبت زدایی یا نوع دیگری از نور انجام داد. همچنین می توانید رفتار خود را به عنوان یک پرورش دهنده با استفاده از Het Nieuwe Telen (کشت جدید) تنظیم کنید. توجه زیادی به انرژی دارد.”

اما به عنوان یک پرورش دهنده، چگونه از این شکاف فرار می کنید؟ “از یک طرف، تولیدکنندگانی هستند که قراردادهای بلندمدت امضا کرده اند و می توانند موقعیت خود را در سال 2023 تقویت کنند. و برخی از آنها سخت تر خواهند بود زیرا محصولات گران تر دارند. اما در نهایت، همه با مشکل مواجه خواهند شد. در نتیجه داستان مصرف‌کننده‌ای که من همین الان عرض کردم.

گردش مالی، فروش، انرژی
در کوتاه مدت، کنترل هزینه این شعار است: “هزینه های نیروی کار افزایش می یابد، چیزی که شما نمی توانید خیلی سریع به آن برسید مگر اینکه در اتوماسیون بیشتر فرآیند رشد و پردازش سرمایه گذاری کنید. وقتی قیمت انرژی افزایش می یابد، شما به آن وابسته هستید. دوباره در مورد موقعیتی که گرفته اید. جایی که می توانید به طور خاص هدایت کنید، سمت گردش مالی است: گردش مالی خود را افزایش دهید یا به گردش مالی موثرتری دست یابید.”

در مجموع، کور فکر می کند که با جایگزین های پایدار مانند گرمای زمین گرمایی، روشنایی LED، و در آینده، هیدروژن، باغبانی هلندی می تواند در تعادل بازار جدید رقابتی باقی بماند. کشت سرپوشیده زیر شیشه برای ارائه محصولات خوب ضروری است و در هلند، ما قهرمان کشت فشرده زیر شیشه هستیم.

انتقال انرژی
با نگاهی دوباره به افق، کور بر اهمیت کشت بدون فسیل تاکید می کند. “این انتقال انرژی فرآیندی است که در آن باغبانی نقش مهمی را در قالب استقرار انعطاف پذیر CHP ها ایفا می کند. در هلند، چنین دستگاه هایی در حال حاضر 10 تا 12 درصد از انرژی تولید شده پایدار را تامین می کنند.”

با هم قوی
کور همچنین به همکاری با سایر تولیدکنندگان برای قوی تر شدن با هم اشاره می کند. در داخل انجمن پرورش دهندگان، می توانید توافقاتی را انجام دهید، یا می توانید با یک تولیدکننده محصول دیگری همکاری کنید تا به طور مشترک به عنوان یک بسته به بازار عرضه کنید.

برای اطلاعات بیشتر:
فلینت
[email protected]
www.flynth.nl



منبع

شما می توانید با انجام تغییراتی در برنامه کشت و حرکت با فصول، گردش مالی را تا حدی بر اساس عرضه هدایت کنید. همچنین می‌توانید در قراردادهای فروش تغییراتی ایجاد کنید یا به تدریج بخش فروش دیگری را انتخاب کنید.»

هزینه های تاخیری
نکته دیگری که باید مراقب آن بود: هزینه ها با تاخیر وارد می شوند. “از آنجایی که قراردادهایی در حال انقضا هستند و شما باید قراردادهای جدیدی را در نمایه سازی جدید وارد کنید، همیشه افزایش هزینه ها با تاخیر همراه است. شما می توانید منابع بزرگ تری را ذخیره کنید، اما این به انتخاب و توانایی های شخصی شما بستگی دارد.”

دیدگاه مثبت
کور، بنابراین چشم انداز مثبتی را برای بلند مدت می بیند. او می گوید: «با نوآوری و بهینه سازی فرآیندهای کسب و کار، ما همیشه رو به جلو حرکت کرده ایم. و برای رویارویی با این آینده امیدوارکننده به عنوان یک شرکت، باید مطمئن شوید که به عنوان یک کارآفرین از شتاب بالایی برخوردار هستید. “و برای اینکه آینده نگر باشید، همچنین باید داستان درستی را با محصول خود تعریف کنید، که به سلامت و محیط زندگی سالم کمک می کند و در دسترس بودن کارکنان ماهر را تضمین می کند.”