گونه های لاله گونه های گل لاله گونه های مختلف گل لاله گل لاله Types of tulips, Tulip bulbs, Growing tulips | dastchinflower

مخلوطی از 70 درصد خاک باغچه، 20 درصد ماسه و 10 درصد کود شیمیایی برای کاشت مناسب است. به تعداد موردنیاز گلدان‌هایی به قطر 10،12،14 تهیه کنید. اگر می‎‌خواهید چند پیاز را در یک گلدان گلدان بکارید باید از گلدان بزرگتر استفاده کنید. قبل از کاشت باید یک سوم گلدان‌ها با خاک مناسب پر شود.

پیشگیری و درمان پوسیگی ریشه تایمکس

توجه داشته باشید که انواع گل لاله به نوسانات دمایی حساسیت دارد و باعث مرگ و سقط گل می شود. برای تکثیر به روش تقسیم ریشه لازم است که ریشه های غده ای شکل گیاه در پاییز از خاک خارج شوند و در طول فصل زمستان در یک محیط خشک و مرطوب نگهداری شوند. این غده ها را می توان در فصل بهار تقسیم کرد و در گلدان های مجزا یا باغچه با خاک مناسب کاشت. به طور کلی باید در نظر بگیرید که این گیاهان به هوای سرد بیشتر علاقه دارند تا هوای گرم.

نور مورد نیاز گل لاله به چه صورت است؟

سپس مجله خبری گل و گیاهها را در خاک گذاشته و روی آن‌ها خاک بریزید. بعد از کاشت آبیاری کنید و گلدان را در مکانی خنک قرار دهید. بعد از جوانه زدن بهتر است گیاه به مکان گرم‌تری برده شود تا به گلدهی برسد. گل لاله با تنوع زیاد رنگ‌هایش یک انتخاب عالی برای فرش کردن باغچه خانه شماست. در واقع گل لاله از ایران به ترکیه برده شده و از آن جا به سراسر جهان رسیده است. زمانی که این گل به هلند وارد شد، بسیار محبوب گردید و کشت گسترده پیدا کرد.

http://bongahekhodro.ir

پیاز ارائه شده رنگارنگ و غیر قابل تفکیکه و دقیقا نمیدونیم پیازی که به دستتون میرسه چه رنگیه اما چیزی که مشخصه اینه که تمام رنگهای لاله زیبا و جذابن. هر زمان که احساس کردید خاک گلدان خشک شده است، می‌توانید لاله را آبیاری کنید. اگر لاله در باغچه کاشته شده است و بارندگی نیز هر هفته یا یک هفته در میان صورت می‌گیرد، دیگر نیازی نیست شما هم لاله را آبیاری کنید. گل لاله می‌تواند تکی، دوتایی، پیچ خورده، صاف و یا ترومپتی شکل روی ساقه قرار گرفته باشد.

  • گل لاله انتخابی مناسب برای بیان عشق بی پایان و راستین است.
  • یکی از انواع لاله‌های نادر لاله‌هایی با رنگ سیاه هستند.
  • از پیازهایی که به هنگام کاشت گل هلندی استفاده می کنند به مدت دو سال فقط کاربرد دارند.
  • سپس ساقه ها را مجددا برش دهید و لاله ها حداقل یک هفته ماندگاری دارند.
  • معمولا لاله ها به دو صورت شاخه بریده با دمگل بلند و یا به شکل گلدانی با دمگل کوتاه برای کشت و پرورش مورد استفاده قرار می گیرند.
  • گل لاله در شعر فارسی هم همواره نماد قلب عاشق بوده است.

پس از این که پیازها شروع به ریشه دادن کردند دمای مناسب آن 12 درجه سانتیگراد خواهد بود. اولین نکته ای که باید قبل از یادگیری روش نگهداری پیاز گل لاله هلندی، ایرانی و سنبل در خانه بدانید این است که شیوه مراقبت از گل های ریشه دار و پیاز دار با هم متفاوت است. علی الخصوص زمانی که هوای محیط آن ها خیلی سرد یا خیلی گرم شود. گاهی حتی لازم است پس از پایان زمان گلدهی آن ها، پیاز را از خاک در آورده و آن را در جای درست با دمای مناسبی نگهداری کنید تا از بین نروند و برای گلدهی سال بعد آماده باشند. لازم است در نظر بگیرید که با مراقبت از پیاز گل لاله هلندی نباید بیش از دو سال انتظار گلدهی از آن داشته باشید.

قطره مخصوص سبزینگی تایمکس (آهن ۱۰٪ غنی شده)